Välj marknad
15 dec 2017 13.11
  • Pressmeddelande

Engcon stödjer nu Trimbles nya grävsystem

Världsledande tiltrotatortillverkaren Engcon samarbetar med de flesta etablerade tillverkarna av maskinstyrningar och grävsystem, för att ge kunderna största möjliga nytta. Maskin- och grävsystemstillverkaren Trimble uppdaterade nyligen sina system till den nya generationen ”Earthworks”. Engcon kan nu meddela att man redan anpassat sina produkter för nya ”Earthworks”.

Med anledning av att Trimble uppdaterat sitt grävsystem har Engcon anpassat sitt populära ePS (engcon Positioning System), som nu är fullständigt kompatibelt med Trimble Earthworks. Tack vare Engcons snabba anpassning är det fullt möjligt att följa roteringsplanet i Trimbles uppgraderade grävsystem.

– Vi har väldigt bra samarbete med de flesta tillverkarna av grävsystem och tack vare det blir det kortare ledtider på våra anpassningar för att synkronisera våra produkter med tillverkarnas, säger Roberth Jonsson, platschef på Microprop, som bygger Engcons styrsystem och anpassningar för grävsystem.

Engcon hänvisar frågor om Trimble Earthworks till Trimbles återförsäljare. Eventuella frågor om ePS besvaras av Engcon.

404 - Sidan kunde inte hittas

Vi hittade inte sidan du letade efter.

Ett fel uppstod

Prova att ladda om sidan för att se om felet uppstår igen.

Ett fel uppstod

Vi kunde inte ansluta till internet, se till att du har en fungerande nätverksanslutning.