Välj marknad
22 mar 2017 12.48
  • Pressmeddelande

Succé för Engcon på Conexpo i Las Vegas

Engcon kan konstatera att årets Conexpo-mässa i Las Vegas varit en succé. Engcon, som passade på att lansera sin Nordamerika-satsning, drog stora mängder besökare till sin monter och bokade in rekordmånga kundmöten.
– Vi hade inte kunnat få en bättre start på den nordamerikanska marknaden, konstaterar Åke Johansson på Engcon, som just nu startar upp verksamheten i USA och Kanada.

Conexpo, som är en av världens största branschmässa för tillverknings-, bygg- och anläggningsindustrin, har precis slagit igen sina portar. Engcon summerar sitt deltagande med ett ord: ”Succé”.

– Vi vet sedan tidigare att Conexpo är ett bra skyltfönster för oss. Den arrangeras vart tredje år, och årets upplaga matchade oförskämt bra in med lanseringen av vår Nordamerika-satsning. Årets deltagande har ärligt talat varit en succé, säger Åke Johansson, säljchef på Engcons nystartade Nordamerika-bolag.

– Vi har haft tusentals besökare i vår monter, samlat in rekordmånga intressanta leads, bokat in en del kundmöten samt lämnat ett antal offerter. Vi förstod redan innan att intresset skulle vara stort för vår satsning på USA och Kanada, men hade nog inte kunnat ana att den skulle bli såhär stor. Det känns jättebra.

Säkerhet i fokus – stort intresse för Q-Safe och EC-Oil
Engcons Q-Safe, ett av världens säkraste redskapsfästen, och den automatiska oljekopplingsfunktionen EC-Oil rönte stor uppmärksamhet från besökande maskinhandlare och återförsäljare.

– Säkerhet är A och O, även här borta i USA. Våra smarta lösningar, i form av Q-Safe, EC-Oil och grävmaskinstillbehör, tilltalar de vi pratat med. Det är framförallt möjlighet att kunna erbjuda slutkunderna en ökad säkerhet och effektivitet som triggar, men också att därigenom kunna öka slutkundernas lönsamhet, förklarar Åke Johansson.

Utöver återförsäljare, maskinhandlare och slutkunder visade även tillrest media intresse för Engcons Nordamerika-satsning.

Video EC-OIL: https://www.youtube.com/watch?v=E_kB5JEy17A

404 - Sidan kunde inte hittas

Vi hittade inte sidan du letade efter.

Ett fel uppstod

Prova att ladda om sidan för att se om felet uppstår igen.

Ett fel uppstod

Vi kunde inte ansluta till internet, se till att du har en fungerande nätverksanslutning.