Välj marknad
25 jan 2017 10.10
  • Pressmeddelande

Ett av Englands största byggbolag väljer Engcon

JN Bentley, ett av Englands ledande byggbolag, väljer att installera tiltrotatorer från världsledande tillverkaren Engcon till deras tre nya Komatsu-hjulgrävare. Varje maskin utrustas med tiltrotatorn EC219 samt det säkra redskapsfästet Q-Safe. Engcon menar att det här bara är början på något större.

Engcon, världsledande tillverkare av tiltrotatorer, som de senaste åren satsat hårt på den europeiska marknaden ser nu en ökad efterfrågan på sina produkter.

– Det märks att flera marknader i Europa börjar ta till sig de effekter våra tiltrotatorer ger, så som ökad säkerhet, effektivitet och besparingar vad gäller tid och kostnader, förklarar Stig Engström, grundare och ägare av Engcon, och fortsätter:

– Den brittiska marknaden växer och tar snabbt till sig tiltrotatorn. JN Bentley ser exempelvis stor nytta i att öka sina grävmaskiners effektivitet genom att fortsätta välja Engcon.

Planerar redan för fler tiltrotatorer från Engcon

Alan King, medarbetare på JN Bentleys fabriksteam, menar att det aldrig var någon tvekan att välja Engcon:

– Vi har testat Engcon tidigare och deras lösningar checkar för varje box vad gäller säkerhet, effektivitet och teknisk förmåga. Det här kommer möjliggöra att vi kan bli ännu effektivare, och faktum är att vi redan nu planerar för ytterligare ett 30-tal tiltrotatorer under det kommande året.

Engcon, som – utöver Norden och England – finns representerade i Frankrike, Tyskland och Nederländerna, ser ljust på framtiden för tiltrotatorn.

– Vi kan lätt glömma bort att tiltrotatorn är en svensk uppfinning, vilket gör den självklar för oss i Norden. Men i Europa är det försvinnande få grävare som är utrustade med en tiltrotator. Därför finns det stor potential, säger Stig Engström.

404 - Sidan kunde inte hittas

Vi hittade inte sidan du letade efter.

Ett fel uppstod

Prova att ladda om sidan för att se om felet uppstår igen.

Ett fel uppstod

Vi kunde inte ansluta till internet, se till att du har en fungerande nätverksanslutning.