Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
04 des 2020 20.19

Engcon støtter lokalt i julen – medarbeiderne får julegaver som støtter lokalsamfunnet

Engcon har alltid vernet om medarbeiderne og det lokale engasjementet som selskapet har der de driver virksomhet rundt om i verden. Nå når koronapandemien gjør hverdagen krevende for både folk og bedrifter, velger Engcon å støtte lokalt når de skal gi julegave til sine rundt 300 medarbeidere. «Det er ikke godt nok at bare selskapet og medarbeiderne har det bra – lokalsamfunnet må også ha det bra for at vi skal lykkes», sier Engcons adm. dir. Krister Blomgren.

2020 ble slettes ikke året vi hadde forestilt oss. Med en lavkonjunktur i sikte var mange forberedt på et krevende år, men Covid-19 skulle vise seg å snu opp ned på alt. Usikkerhet, oppsigelser og en tøffere hverdag har preget året. I tillegg har vi vært vitne til restriksjoner, reduksjoner, leveranseproblemer og investeringsfrykt, noe som har gjort jobben mye vanskeligere for mange. Engcon ønsker nå å takke sine hardtarbeidende medarbeidere og samtidig gjøre en innsats for å støtte det lokale næringslivet der de driver virksomhet. Derfor blir årets julegave til medarbeiderne et lokalt gavekort.

– Det er et stort behov for støtte og en sterk vilje fra vår side til å vise takknemlighet både til medarbeiderne og lokalsamfunnene der vi har virksomhet. Derfor har vi bestemt at det blir «lokalt tilpassede» julegaver til medarbeiderne i år, nettopp for å støtte det lokale næringslivet, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon Group.

I løpet av året har medarbeiderne stilt opp 100 prosent, noe Engcon har sett og gjerne vil takke for ved å gi en julegave som både kommer de ansatte og lokalsamfunnet til gode.

– Vi har muligheten til å trå støttende til da umiddelbart dro i håndbremsen idet vi så at dette ville bli et utfordrende år. Nå ble det ikke så ille som vi først trodde, men pandemien har gitt oss store utfordringer med restriksjoner og avbrudd. Men over hele verden har medarbeiderne stilt opp 100 prosent. Det setter vi utrolig stor pris på, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon Group, før han fortsetter:

– Jeg er dypt imponert over medarbeiderne og hvordan de har stilt opp for å løse situasjonene som har oppstått. Det er også grunnen til at vi bestemte oss for å takke dem med en litt større gave enn vanlig. Det er de verdt!

Rent konkret betyr det at Engcons medarbeidere får et gavekort hos de lokale bedriftene i området der Engcon driver virksomhet, i stedet for at vi kjøper inn mengder av den samme julegaven til alle sammen.

– Det er ikke godt nok at bare selskapet og medarbeiderne har det bra – lokalsamfunnet må også ha det bra for at vi skal lykkes. Det føles godt at vi tok denne beslutningen, sier Krister Blomgren.

Engcon driver virksomhet på totalt 12 steder, fra Strömsund i Nord-Sverige og Mennecy i Frankrike til Hamden i Connecticut på den andre siden av Atlanteren.

Ulrica Hellström, engcon Group | +46 [0]72 236 32 00