Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
12 jun 2020 10.52

Engcon kåres nok en gang til et av Sveriges best styrte selskaper – en bekreftelse på en seriøs og langvarig virksomhet

Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon er for andre år på rad kåret til Sweden’s Best Managed Companies, en pris som deles ut av Deloitte i samarbeid med Nasdaq. Det er andre gang prisen deles ut i Sverige, og Engcon er en av de 18 vinnerne. – Det er med blandede følelser at jeg mottar prisen, sier Stig Engström, Engcons grunnlegger og eier.

For andre år på rad får Engcon utmerkelsen Sweden’s Best Managed Companies.

– Det er alltid en ære å få priser, og dette er også en bekreftelse på at vi driver selskapet på en seriøs og langsiktig måte. Samtidig som vi nå står overfor en stor utfordring på grunn av COVID-19. Forhåpentligvis får vi betalt for alt arbeidet vi har lagt ned nå, sier Engcons grunnlegger og eier Stig Engström etter å ha mottatt utmerkelsen.

Therese Kjellberg, partner hos Deloitte og ansvarlig for Sweden’s Best Managed Companies, er imponert over Engcon og suksessen de har hatt.

– Engcon har fokuset som kreves for å lykkes på sikt. De investerer i innovasjon og setter mennesket i sentrum, noe som gjør dem svært konkurransedyktige. De har en tydelig visjon og en langsiktig tankegang, noe som gjør dem bedre rustet for fremtiden, sier Therese Kjellberg.

Nasdaq sier følgende om årets vinnere:

– Årets selskaper viser eksepsjonelt lederskap og et sterkt engasjement for å skape lønnsom vekst. Suksessen til disse er et resultat av et målrettet arbeid for å bygge sterke team og kompetanse for fremtiden, sier Håkan Sjögren, uavhengig jurymedlem samt Managing Director og ansvarlig for noteringer på Nasdaq i Stockholm.

Best Managed Companies er en utmerkelse som deles ut til private svenske selskaper, basert på kriterier som vurderer strategisk kurs, driftsmessig kapasitet, bedriftskultur og økonomisk utvikling. Programmet ble etablert av Deloitte i Canada i 1993, og har siden den gang blitt etablert i over 20 land rundt om i verden. Sweden’s Best Managed Companies ble lansert i 2018 av Deloitte i samarbeid med Nasdaq, og i år deles prisen ut for andre gang. En uavhengig jury har valgt ut de 18 svenske selskapene som får utmerkelsen i år.

Se video med Krister Blomgren, administrerende direktør i engcon Group, her: https://youtu.be/xb53P_jRr34