Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
28 mai 2020 20.11

Engcon legger til rette og arrangerer digital livevisning – direktesendes fra svenske Strömsund til hele verden

Koronapandemien har gjort at årets maskinmesser avlyses eller utsettes over hele verden. Fordi det ofte er snakk om teknologisk avanserte produkter som skal vises frem, er dette viktige messer, og derfor arrangerer Engcon nå en egen digital livevisning. Der vil de vise frem årets nyheter og andre nøkkelprodukter som gjør gravemaskinene mer effektive.

For mange industribedrifter er kundemøter og messer viktige for kundepleien og salget. Men COVID-19 har gjort at messer avlyses eller utsettes over hele verden. Det å delta på messer og selv arrangere gravedager, har lenge vært en del av Engcons strategi for å nå ut til kundene. Dette er spesielt populært med teknologiske produkter som gjør gravemaskinen mer effektiv, da messene gir mulighet til å vise hvordan de fungerer. Engcons digitale messe er et forsøk på å tilfredsstille dette behovet i disse koronatider.

– Sluttkundene forstår umiddelbart fordelene når de ser produktene i aksjon med egne øyne. De kjenner bransjen, maskinene og bruksområdene. Når de får se hvor raskt de kan bytte mellom ulike hydrauliske redskaper uten å måtte forlate førerhuset takket være det automatiske hurtigkoblingssystemet EC-Oil, innser de fort hvordan arbeidshverdagen kan forbedres. Vi vil at de skal kunne se dette, selv om vi ikke kan møtes, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon.

Legg ikke ned. Legg til rette!
Situasjonen er ulik fra land til land, men man skal generelt unngå folkeansamlinger, noe som i prinsippet betyr at alle messer er avlyst. Restriksjoner og begrensninger har gjort at mange tilbringer mer tid hjemme fordi de ikke får eller kan gå på jobb. Virksomheter bremser opp, og økonomien risikerer å gå på en stor smell. Nå når vi sammen forsøker å stoppe smittespredningen, mener Engcon at det er viktig at vi også løfter blikket og skaper forutsetninger for at bedriftene kommer seg helskinnet gjennom COVID-19-pandemien.

– Nå er det kunsten å legge til rette slik at vi slipper å legge ned! For oss gjelder det å finne nye måter å kommunisere med sluttkundene på. Våre stands på messer over hele verden, med tilhørende demonstrasjoner, er alltid svært populære. Derfor tilbyr vi dem nå digitalt ved å livestreame fra vårt svenske anlegg, sier Krister Blomgren, og fortsetter:

– Vi vil bygge opp et lite messeområde ved fabrikken i Strömsund, der vi demonstrerer produkter med en gravemaskin. Vi vil koble oss opp til ulike markeder sammen med våre lokale salgsteam. Så i Tyskland vil produktene bli presentert av våre tyske kollegaer, og så videre.

Engcon ser det som en første test for å «møte» sluttkunder digitalt, til tross for begrensningene som gjelder.

– Vi må alle løfte blikket og tenke over hvilke løsninger og fremtidsinvesteringer som må til for at virksomhetene skal bli mer konkurransedyktige og robuste, sier Krister Blomgren.

Først ut er den internasjonale digitale livevisningen som går av stabelen den 11. juni kl. 20.00 (CEST). Deretter kommer en rekke markedsunike digitale livevisninger. Vi vil fortløpende legge ut sendetider på Engcons nasjonale Facebook-sider.

Link trailer: https://youtu.be/3lwRaeCAAnQ