Velg markedsområde og språk
  • South Korea
16 apr 2020 20.32

Engcon oppgraderer styresystemet DC2 for bedre kompatibilitet

I 2012 lanserte Engcon sitt proporsjonale styresystem DC2, med tilhørende app for fjernsupport via mobilnettet. Dette betyr at en servicetekniker kan koble seg til gravemaskinen for å gi support og fjernstyre styresystemet uten å måtte reise ut til maskinen. Noe som sparer en for mye tid og penger. Nå kunngjør Engcon at man har forbedret kompatibiliteten ytterligere og at appen har fått et mer brukervennlig grensesnitt med bedre ytelse og stabilitet.

Engcons proporsjonale styresystem DC2 passer til alle gravemaskinmerker på markedet og kan, i tillegg til å styre Engcons tiltrotatorer, også styre gravemaskinens belter og hjul samt bomsving eller variable bomfunksjon. Takket være en spesialdesignet app kan man utføre fjernsupport på styresystemet via en smarttelefon, og denne er nå blitt mer intuitiv og brukervennlig. Oppgraderingen innebærer også bedre kompatibilitet med de nyeste versjonene av Android og de siste telefonmodellene.

– Fjernsupport med fjernstyring er en smart og tidsbesparende funksjon som gjør at en servicetekniker kan gjennomføre feilsøking via mobilnettet og førerens smarttelefon. Dette gir store fordeler og tidsbesparelser ved kalibrering, feilsøking og service, sier Tomas Wall, Product Manager hos Engcon Control Systems.

Ved installasjon må alle styresystemer kalibreres. Tidligere er dette blitt håndtert av en servicetekniker på stedet. Nå kan det gjøres på avstand ved at førerens smarttelefon kobles opp mot supportpersonell som kan sitte hvor som helst i verden. Opplegget sparer også tid ved eventuell feilsøking. Uansett hvor maskinen befinner seg, kan Engcons support raskt lokalisere feilen og sende ut en servicetekniker med de riktige delene hvis dette trengs.

DC2 med fjernsupport sparer både tid, miljø og penger
I mange tilfeller handler supporten om mindre justeringer på styresystemet, og med Engcon DC2 og en Android-telefon trenger ingen reise ut til maskinen for å gjøre dette, noe som sparer både tid, miljø og penger.

– I tillegg til at entreprenøren sparer mye tid og penger ved at supporten kan skje uten at noen reiser ut til maskinen, oppnår man også en stor miljøgevinst takket være mindre bilkjøring, sier Tomas Wall, Product Manager hos Engcon Control Systems.

Det oppdaterte styresystemet ble lansert under Conexpo i Las Vegas.

– USA er jo et enormt land med lange avstander, så her ble fordelene med fjernsupporten svært godt mottatt da vi viste det frem live under Conexpo, sier Tomas Wall, Product Manager hos Engcon Control Systems.

Nå er nye DC2 lansert for svenske brukere, slik at man på en kontrollert måte kan sikre at den nye appen fungerer som forventet før den slippes på alle markedene.