Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
12 mar 2020 11.37

Engcon hyller gravemaskinføreren under Conexpo – tar med noen av bransjens største influensere til Las Vegas

Tiltrotatoren har bidratt til og fortsetter å revolusjonere hverdagen til gravemaskinførerne. Maskinene har gått fra å være «stive i leddene» til å bli fleksible maskiner der skuffen kan utføre både tiltende og roterende bevegelser. Mulighetene er uendelige for hva gravemaskinen kan gjøre når den er utstyrt med Engcons tiltrotator og redskapene som Engcon tilbyr. Utviklingen har bidratt til å gi bedre forutsetninger for gravemaskinførere over hele verden – noe som Engcons spesielt inviterte gravemaskininfluensere kan bekrefte under Conexpo i Las Vegas.

Fenomenet med tiltrotatorer dukket opp i Sverige for ca. 30 år siden. Det som kjennetegner mange gravemaskinførere, er at de ofte har vokst opp i bransjen og dermed fra tidlig alder har vært med i gravemaskinen og til og med sittet bak spakene. Den nye teknologien bidrar til at tradisjonen kan leve videre i familien og at unge mennesker lokkes til maskinføreryrket.

Mange gravemaskinførere er på jakt etter smarte løsninger både når det gjelder graveteknikk og utstyr, og de bruker mye tid på å følge med på utviklingen, blant annet i sosiale medier der det har dukket opp noen svært store influensere. Disse gir regelmessig tips om produkter og smarte måter å gjøre ulike arbeidsoppgaver på, og har tusenvis av følgere som lar seg inspirere av dette.

Rock Structures har for eksempel ca. 75 000 følgere på Instagram, og Dirt Ninja har ca. 62 000 følgere på YouTube. Fenomenet er størst i USA – og noen av disse amerikanske trendsetterne har satt seg fore å teste Engcons produkter.

Derfor er Engcon nå svært stolte over å samarbeide med noen av bransjens største influensere. De er pionerer i bransjen og investerte tidlig i en tiltrotator og automatisk oljekobling. Under Conexpo har Engcon nå gjort det mulig for interesserte å møte dem på selskapets stand.

Ryan Goodfellow – med sitt selskap Rock Structures – er en av Engcons influensere som liker selskapets produkter så godt at han har arrangert egne demodager for å vise andre gravemaskinførere fordelene de gir.

På årets største maskinmesse Conexpo i Las Vegas vil Dirt Ninja, Rock Structures, Shamrock Earthworks og DC Excavation være til stede på Engcons stand (F2764) for å instruere og demokjøre med Engcons tiltrotator.

Influensere til stede:
Tom Gardocki aka Dirt Ninja