Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
20 feb 2019 09.00

Engcon serieproduserer avtagbar klype til sin største tiltrotator – gjør gravemaskinen enda mer effektiv

Engcon, som er verdensledende produsent av tiltrotatorer for gravemaskiner fra 1,5 til 33 tonn, har en stund vært alene om å tilby en bestemt type gripekassett. Med et enkelt håndgrep, uten skruing eller manuell kobling av hydraulikk, kan gravemaskinføreren montere eller demontere gripekassetten på under et minutt.

Gripekassett GRD20 for Engcons tiltrotatorer EC214 og EC219 med redskapsfestet Q-Safe 60 ble lansert først. Deretter fulgte GRD10 for Engcons tiltrotatorer EC209 med redskapsfeste Q-Safe 45 og Q-Safe 50. Nå er det klart for serieproduksjon av gripekassett GRD70 for Engcons største tiltrotator, EC233 med redskapsfeste Q-Safe 70. Det blir en kraftig klype med en gripekraft på 2,2 tonn og en gripevidde på nesten en meter.

Akkurat som de mindre modellene kobler føreren gripekassetten på eller av på ca. et minutt ved å aktivere låsingen med et enkelt håndgrep, og da kobles hydraulikken til eller fra i samme moment som gripekassetten låses/frigjøres. En optimal løsning for de som raskt og enkelt ønsker å koble fra gripekassetten når de ikke trenger den.

Serieleveranse av EC233 med gripekassett GRD70 finner sted i januar/februar 2019 på de nordiske markedene, og fra og med juli 2019 på de øvrige markedene.

Fakta GRD70:

Gripekassett for EC233 med QSD70 redskapsfeste