Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
17 okt 2018 08.21

Engcon lanserer ny sorteringsgrip for minigravere – dekker stor etterspørsel fra markedet

Engcon, som er verdensledende produsent av tiltrotatorer, har utviklet en ny type sorteringsgrip som er spesielt tilpasset for minigravere. Den nye sorteringsgripen SK02 veier litt over 100 kg, noe som gjør den spesielt tilpasset for små gravemaskiner på 1,5 – 3 tonn. Med SK02, som kan leveres omgående, utvider Engcon sitt allerede store tilbehørsutvalg.

De siste årene har Engcon satset stort på å utvide tilbehørsprogrammet, og selskapet er i dag en av de største aktørene når det gjelder utvikling og produksjon av ulike redskaper for gravemaskiner opp til 33 tonn.

– Vår filosofi er at vi skal tilby de beste og mest etterspurte redskapene som kan kobles under en tiltrotator. Den nye sorteringsgripen passer derfor kundene svært godt, sier Johan Johansson, konstruktør hos Engcon.

Den nye og mindre gripen har lenge vært ønsket av engcons kunder som bruker minigravere. Det har ment at den minste modellen, SK05, har vært for stor for deres maskiner. Med en vekt på kun 109 kg, en bredde på 400 mm og en maksimal gripekraft på 5,7 kN, er den nye SK02 tilpasset for gravemaskiner på 1,5 – 3 tonn.

I likhet med de fleste hydrauliske redskaper fra engcon, er grinden/festet skrudd og dermed lett å tilpasse til festetypen som bæremaskinen har. SK02 har også skrudde spareskjær, er klargjort for gravetenner og kan også fås med tette sider for å kunne brukes som gripeskuff.

Ifølge Engcon er SK02 klar for bestilling.