Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
14 mai 2018 09.43

Automatiske redskapsfester blir Engcons nye standard

Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon tar nå skrittet helt ut og innfører sitt automatiske redskapsfestesystem EC-Oil som standard. Det betyr at du ikke lenger trenger å gå ut av førerhuset for å krangle med skitne og gjenstridige koblinger og slanger. Fra Engcon heter det nå at du tilbys automatisk tilkobling av olje, strøm og sentralsmøring uten å betale ekstra for det.

«Et lite skritt for Engcon, men et kjempeskritt for gravebransjen»

Engcon blir med dette den eneste tiltrotatorprodusenten i verden som tilbyr helheten av et unikt system som standard.

– Vi stilte oss spørsmålet: Hvorfor skal du betale ekstra for å få den nyeste, sikreste og mest komfortable teknologien så lenge det ikke koster oss noe ekstra? Vi kom frem til at det er på tide at kunden kostnadsfritt kan få alt innebygd som standard fra oss. Dette er et lite skritt for Engcon, men et kjempeskritt for gravebransjen, sier Stig Engström, Engcons grunnlegger og eier.

Fra og med 1. mai 2018 begynner Engcon å tilby maskinfester i størrelsen QS60 med den helautomatiske hydraulikkoblingen EC-Oil helt uten ekstra kostnad. Det samme gjelder for selskapets tiltrotatorer med QS60-overdel og styresystemet DC2 – her inngår nå også EC-Oil-tilkoblingen mot gravemaskinens maskinfeste som standard, helt uten ekstra kostnader. EC-Oil som standard på øvrige størrelser, QS45, QS50 og QS70, innføres deretter fortløpende i løpet av året.

Trenger ikke lenger forlate førerhuset

Med et automatisk redskapsfeste fra Engcon kan du raskt og komfortabelt koble hydraulikk, strøm og sentralsmøring mellom gravemaskinen og tiltrotatoren uten at du trenger å gå ut av førerhuset. EC-Oil gir den høyeste tilgjengeligheten, den enkleste innmonteringen og den sikreste kontakten for strøm og olje.

– Utnytt gravemaskinens fulle kraft og stabilitet når du trenger det, eller bruk tiltrotatorens fleksibilitet når du trenger det. Med EC-Oil trenger du ikke kompromisse lenger, sier Stig Engström.

Engcons kostnadsfrie tilbud inneholder en EC-Oil-blokk med to hydraulikkoblinger; en sentralsmøringskobling og en strømkobling – som er alt som trengs for å kunne koble en Engcon-tiltrotator med alle dens finesser.

– En annen stor fordel for kundene er at vi eier hele systemet og dermed tar et helhetsansvar. Én samtale, og en kontakt gir deg din løsning, sier Stig Engström

Engcon vil fortelle mer om EC-Oil som standard under messen Vei og Anlegg den 2. – 6. mai.