Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
07 nov 2017 13.13

Engcons Nord-Amerika-kontor har slått opp dørene

Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon kunngjorde tidligere en offensiv satsing på Nord-Amerika. Jakten på et nordamerikansk hovedkontor har nå resultert i et kontor som ligger i trestatsområdet (New York, New Jersey og Connecticut) i USA. Kontoret ble åpnet i midten av oktober.

Engcon har via et nettverk av forhandlere gjort forretninger i Nord-Amerika i over 10 år. Det nye Nord-Amerika-kontoret, som nettopp har slått opp dørene, vil betjene USA og Canada. Hovedfokus for virksomheten vil være å effektivisere gravemaskinene i landene med hovedproduktet tiltrotator, fortsette utvidelsen av det nordamerikanske forhandlernettverket, men også fungere som servicepartner.

– Det føles svært godt å ha kommet i gang med virksomheten i Nord-Amerika. Markedet er enormt, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon Group, og fortsetter:

– Vi vil jobbe steinhardt for å selge inn tiltrotatorene, men også produkter som Q-Safe, et av verdens sikreste hurtigfester for gravemaskiner, og EC-Oil, vårt automatiske oljekoblingssystem som kobler hydrauliske redskaper uten at føreren trenger å forlate førerhuset. Det er innovative løsninger som vil forbedre hverdagen for de nordamerikanske operatørene.

Det nordamerikanske teamet vil bestå av sju personer og ledes av den nyansatte salgssjefen Joanna Tomczyk, som kommenterer etableringen i Nord-Amerika slik:

– Fordi kundeservice er helt avgjørende for Engcon, vil åpningen av Nord-Amerika-kontoret innebære en effektivisering av vår støtte ut til forhandlerne.

Engcon vil først fokusere på USA, og spesielt på å få i gang virksomheten i New York, New Jersey og Connecticut. Engcons Nord-Amerika-kontor er å finne på adressen 222 Elm St., North Haven, Connecticut, USA.