Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
14 jun 2017 08.00

Engcons initiativ for økt sikkerhet får pris i England

Engcons virksomhet i England har sammen med den bransjespesifikke engelske opplærings- og sertifiseringsorganisasjonen NPORS utarbeidet en sikkerhetsopplæring for tiltrotatorer som dekker de grunnleggende delene av tiltrotatoren og bruken av denne. Nå har opplæringen fått en pris av The Plantworx Innovation Award, som hvert år fokuserer på innovative selskaper, produkter og tjenester som har hatt en stor påvirkning på bygge- og anleggsbransjen.

– Vi er glade for å ha fått denne prestisjetunge prisen. Som verdens største produsent av tiltrotatorer tar vi virksomhetsansvaret svært alvorlig. Derfor er det tilfredsstillende at vårt arbeid, som denne sikkerhetsopplæringen, får slik oppmerksomhet, sier Robert Hunt, sjef for Engcon i England.

Opplæringen er utarbeidet sammen med erfarne tiltrotatorbrukere. Så langt er 15 NPORS-instruktører lært opp, testet og sertifisert til å holde opplæringen over hele Storbritannia.

– Det er viktig å være klar over at denne opplæringen som NPORS gjennomfører med vår hjelp, ikke bare gjelder for bruk av Engcons tiltrotatorer, men også for tiltrotatorer fra andre produsenter, sier Robert Hunt.