Velg markedsområde og språk
  • South Korea
27 apr 2017 09.01

Engcon lanserer ny tiltrotator for gravemaskiner opp til 33 tonn
– ”Engcons kraftigste tiltrotator så langt”

Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon fortsetter å satse hardt på produktutvikling. Engcon lanserer nå EC233, en helt ny tiltrotator for gravemaskiner opp til 33 tonn. EC233 er en såkalt generasjon 2-modell, som betyr at den bygges med den nyeste teknologien.

Engcons nye tiltrotator EC233 bygger på Gen II, Engcons nyeste generasjon tiltrotatorer. Den har blant annet sentralsmøringssystem for enkelt vedlikehold, 45-graders tiltvinkel for optimal tilkomst og fleksibilitet, en kraftig konstruksjon med støpt hus og grove tiltakseltapper for økt levetid. Fredrik Jonsson, utviklingsansvarlig hos Engcon, sier at det ikke stopper der, og ramser opp enda flere fordeler:

– EC233 er allerede som standard klargjort for ePS, engcon Positioning System, som gjør at EC233 vil kunne synkroniseres med ulike gravesystemer for maksimal effektivitet. Den utstyres også som standard med tiltsylindre med lastventiler og Q-Safe redskapsfeste som standard for maksimal sikkerhet, sier Fredrik Jonsson og fortsetter;

– Dette blir kort sagt Engcons kraftigste tiltrotator med den nyeste teknologien, og med de harde testene den har gjennomgått på store maskiner vinteren 2016/2017, føler vi oss trygge på modellen.

EC233 vises frem for første gang på den svenske messen Maskin-Expo 18.–20. mai, og de første førseriemodellene kommer til høsten. Serieleveranse forventes ved årsskiftet 2017/2018