Velg markedsområde og språk
27 mar 2017 12.50
  • Nyhet

engcons grunnlegger Stig Engström fikk utmerkelse under galla

Den 15. mars 2017 ble Stig Engström, grunnlegger av engcon, kåret til Årets Grundare av entreprenørnettverket Founders Alliance.

Juryens begrunnelse: «Stig fikk utmerkelsen for sitt langsiktige og suksessrike entreprenørskap, der han blant annet har utviklet tiltrotatoren, et tilbehør til gravemaskiner»

«Det er en stor ære å bli valgt ut blant så mange dyktige entreprenører fra hele landet», skriver Stig Engström i pressemeldingen.

– Det er morsomt å få løfte frem et lønnsomt og langsiktig entreprenørselskap som har virksomhet over hele verden. Det at Stig Engström dessuten selv utvikler sine produkter og dermed forener innovasjon og entreprenørskap, er ekstra morsomt. Den kontinuerlige veksten viser at dette er et selskap som har potensial til å vokse ytterligere i et stadig større marked, sier Niclas Carlsson, grunnlegger og adm. dir. i Founders Alliance.

– Jeg er svært imponert over hvordan Stig Engström har utviklet virksomheten til et selskap med suksess. Min far drev selv et transportselskap, så engcons virksomhet ligger meg spesielt varmt om hjertet, sier Monika Wannholm, Grant Thornton.

Utmerkelsen Årets Grundare tildeles entreprenører som på en forbilledlig måte har bygget opp et suksessrikt selskap basert på kriterier innen omsetning, lønnsomhet, antall ansatte og samfunnsengasjement. Formålet med utmerkelsen er å inspirere til et varig entreprenørskap i Sverige ved å belønne og løfte frem spesielt fremgangsrike entreprenører. Bak utmerkelsen står entreprenørnettverket Founders Alliance.

Bilder og deler av teksten er hentet fra websiden til Founders Alliance, www.foundersalliance.com