Velg markedsområde og språk
  • South Korea
22 mar 2017 15.14

Suksess for Engcon på Conexpo i Las Vegas

Engcon kan konstatere at årets Conexpo-messe i Las Vegas ble en suksess. Engcon, som passet på å lansere sin Nord-Amerika-satsing, tiltrakk seg mange besøkende til sin stand og satte opp rekordmange kundemøter.
– Vi hadde ikke kunnet få en bedre start på det nordamerikanske markedet, sier Åke Johansson i Engcon, som akkurat nå starter opp virksomheten i USA og Canada.

Conexpo, som er en av verdens største bransjemesser for produksjons-, bygg- og anleggsindustrien, har nettopp stengt dørene. Engcon oppsummerer deltakelsen med ett ord: «Suksess».

– Vi vet fra før at Conexpo er et bra utstillingsvindu for oss. Den arrangeres hvert tredje år, og i år passet det uforskammet bra med lanseringen av vår Nord-Amerika-satsing. Årets deltakelse har rett og slett vært en suksess, sier Åke Johansson, salgssjef hos Engcons nystartede Nord-Amerika-selskap.

– Vi har hatt tusenvis innom vår stand, samlet inn rekordmange interessante leads, satt opp del kundemøter og gitt en rekke tilbud. Vi skjønte på forhånd at det ville bli stor interesse for satsingen i USA og Canada, men hadde nok ikke forestilt oss at den skulle bli så stor. Det føles kjempebra.

Sikkerhet i fokus – stor interesse for Q-Safe og EC-Oil
Engcons Q-Safe, et av verdens sikreste redskapsfester, og den automatiske oljekoblingsfunksjonen EC-Oil, tiltrakk seg stor oppmerksomhet blant besøkende entreprenører og forhandlere.

– Sikkerhet er alfa og omega, også her i USA. Våre smarte løsninger, i form av Q-Safe, EC-Oil og gravemaskintilbehør, tiltaler de vi snakket med. Det er først og fremst muligheten til å kunne tilby sluttkundene økt sikkerhet og effektivitet som lokker, men også det at man dermed kan øke lønnsomheten til sluttkundene, sier Åke Johansson.

I tillegg til forhandlere, entreprenører og sluttkunder viste også media interesse for Engcons Nord-Amerika-satsing.

Video EC-OIL: https://www.youtube.com/watch?v=E_kB5JEy17A