Velg markedsområde og språk
  • South Korea
10 jan 2017 10.15

Engcons tiltrotator effektiviserer gravingen i USA og Canada

Det svenske selskapet Engcon, som er verdensledende produsent av tiltrotatorer, tar nå skrittet over Atlanteren for å effektivisere gravingen i Nord-Amerika. Selskapet etablerer seg først i storbyområdet New York (New Jersey, New York og Connecticut), og de rekrutterer nå salgspersonale til det nye kontoret, som etter planen skal åpne dørene våren 2017.

Engcons første tiltrotator kom i 1990, og i dag er konseptet standard på de fleste gravemaskiner mellom 1,5 og 32 tonn i Skandinavia og store deler av Europa samt Australia. Fra før har Engcon salgskontorer i Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Nederland, Tyskland og Frankrike, og nå står USA og Canada for tur med selskapet Engcon North America Inc.

– Dette er en naturlig satsing for oss, siden vi har merket en stadig økende interesse i Nord-Amerika for tiltrotatoren og det fullhydrauliske hurtigfestet Q-Safe med den automatiske oljekoblingsfunksjonen EC-Oil. Vi tilbyr en komplett funksjon fordi det både er en sikker og praktisk måte å koble til og fra mekaniske og hydrauliske redskaper på gravemaskinen. Det er noe vi ser et stort behov for på det Nord-Amerikanske markedet, sier adm. dir. Krister Blomgren.

Engcon North America vil betjene hele det amerikanske og kanadiske markedet, og det vil bli fokusert på å finne egnede sluttkunder som forstår styrken og fordelene med Engcons tiltrotator.

– Med tiltrotator, hurtigfeste og andre produkter kan man øke effektiviteten og lønnsomheten drastisk for gravemaskiner på 2–32 tonn. Dette er noe vi er vant til i Norden, for her er nesten alle gravemaskinene utstyrt med tiltrotator, men i Nord-Amerika er det snarere omvendt, sier Krister Blomgren.

Conexpo blir startskuddet

Akkurat nå rekrutterer Engcon en Sales Manager og en Junior Sales Representative til Nord-Amerika-kontoret, som skal drive med sluttkundebehandling. Parallelt med sluttkundearbeidet vil Engcon bygge opp et nettverk av forhandlere og servicepartnere som er interessert i å selge og utføre service på produktene. Det offisielle startskuddet for satsingen i Nord-Amerika finner sted på Conexpo, en av verdens største bygg- og anleggsmesser, som går av stabelen 7. – 11. mars 2017 i Las Vegas.

– Vi vil delta med egen stand under Conexpo, slik at vi kan vise frem produktene for det nye markedet, sier Krister Blomgren.

Krister Blomgren, engcon Group | +46 [0]70 529 92 65 | krister.blomgren@engcon.com