Velg markedsområde og språk
  • South Korea
25 nov 2016 08.48

Engcon lanserer modelltiltrotator

De første modellene av den nye generasjonen tiltrotator og redskaper fra Engcon er nå tilgjengelig. Det forseggjorte modellsettet er i skala 1:50, består av en EC219 tiltrotator, en graveskuff med tenner, en planeringsskuff, pallgafler og avrettingsbjelke.
Tiltrotatormodellen har, akkurat som originalen, en fungerende tilt- og rotasjonsmekanisme. Redskapene er like detaljerte og er laget for å festes til tiltrotatoren, som er direkte montert til stikken på en egnet modellgravemaskin.

Modellene er laget eksklusivt for Engcon av GEM (Gaz Evans Models). Modelleringsprosessen starter ved å konvertere et digitalt bilde av maskinen til en 3D-skriverfil, som deretter brukes til å produsere en prototype i plast ved hjelp av 3D-skriverteknologi. Denne prototypen sendes deretter til SMTS, som er en av Storbritannias ledende støpemodellprodusenter, for støping i hvitmetall av høy kvalitet.

SMTS leverer støpemodellene til GEM som sett. Hver modell av EC219-tiltrotatoren består av opptil 19 metalldeler, i tillegg til små plastslanger til å representere slanger og koblinger. Modellene blir håndlaget en og en av Gaz Evans og hans kollega, Dr. Lucinda Warner. Små spesiallagde Engcon-logoer settes på til slutt for å gi modellen ytterligere autentisitet.