Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
21 okt 2016 12.43

engcon er først med proporsjonalt styresystem med simultan styring av alle tiltrotatorfunksjoner til den nye JCB Hydradig

engcon er den første – og så langt den eneste – leverandøren som har et proporsjonalt styresystem (DC2) med simultan styring av alle tiltrotatorfunksjoner, og styrespaker (MIG2) som er tilpasset for tiltrotatorer til JCBs nyeste maskin, Hydradig. engcon tilbyr også hjulstyring via DC2.

– Arbeidet med å få til disse leveransene av DC2 og MIG2 til «Hydradig-en» har vært svært intensivt og givende, sier Roberth Jonsson, produktansvarlig hos Microprop, som produserer engcons styresystem. Jonsson er fornøyd med hvor bra utviklingen av styresystemet har gått.

– Etter det første møtet med JCB kunne vi konfigurere DC2 til å fungere med Hydradig. Deretter kunne utviklingsteamet bygge prototyper for testing ute i den virkelige verdenen. Og når vi skal utvikle nye engcon-løsninger, er ofte kundene de beste kritikerne og de som gir oss de mest verdifulle tilbakemeldingene.

Vellykkede tester blant annet i Finland

Utviklingsarbeidet har foregått hos Microprop i Sverige, i tett samarbeid med JCBs forhandlere og en utvalgt gruppe Hydradig-eiere, før det har gått inn i testmiljøer både i England og Norden. Salgssjef Petteri Sirva hos Mateko Oy er svært fornøyd med engcon i kombinasjon med Hydradig:

– Jeg anbefalte helt fra starten kombinasjonen av DC2 og MIG2 til Hydradig, fordi jeg stoler på engcons produkter, sikkerhet og selvsagt også service med f.eks. reservedeler. engcon er fortsatt øverst på listen over hvem jeg anbefaler til mine kunder. Komponentene satt for eksempel akkurat som de skulle i dette tilfellet. Det gjør engcon til det tryggeste valget.

I likhet med øvrige versjoner av DC2 kan også Hydradig-versjonen fjernsupportes via en smarttelefon, og kombinert med engcons MIG2-styrespaker kan man kjøre opptil seks ulike funksjoner proporsjonalt samtidig. DC2 og MIG2 tilpasset for JCBs Hydradig, kan bestilles allerede nå.

Sten Strömgren, markedssjef, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32