Velg markedsområde og språk
  • South Korea
19 sep 2016 14.59

Engcon optimaliserer gravesystemer fra Leica, Topcon, Novatron og Trimble

Engcon Positioning System, ePS, er nå kompatibelt med gravesystemer fra Leica, Trimble, Topcon, Novatron, og gir nøyaktig visning av skuffens roteringsposisjon.

Med riktig gravesystem gir ePS – Engcon Positioning System – helt nye funksjoner. Med gravesystemer fra Leica, Trimble, Topcon og Novatron ser du nå både skuffens tilt- og roteringsposisjon.

Film viser funksjon

Engcon Positioning System gir sammen med et gravesystem bedre oversikt. Full kontroll på skuffen og mulighet til å se dens roteringsposisjon, noe som betyr enda bedre presisjon for føreren. Engcon lanserer nå en informasjonsfilm for å vise hvilke fordeler og funksjoner systemet gir gravemaskinen. Du finner filmen her:

Smart investering

Engcons tiltrotator, et ePS-kompatibelt gravesystem og Engcons roteringssensor ePS gir deg et konsept der det valgte systemet ganske enkelt får flere funksjoner.

– ePS er en smart investering som du enkelt tjener inn igjen. Der du tidligere måtte gjøre manuelt arbeid med utsetting og justeringer, slipper du nå å forlate førerhuset. Det gir både effektivitet, sikkerhet og lønnsomhet, også for mindre bedrifter, sier Sten Strömgren i Engcon. De fleste velger Leica, Topcon, Trimble eller Novatron som gravesystem, og derfor har vi sørget for at vår ePS er kompatibel med disse, sier han.

Engcon Positioning System:

1. Gir nøyaktig roteringsposisjon for skuffen og øker effektiviteten
  2. Reduserer behovet for utsetting
  3. Reduserer materialavfall
  4. Reduserer utgravingsvolumet – grav bort nøyaktig mengde
  5. Redusert antall maskinforflytninger sparer drivstoff og øker sikkerheten

Engcon Positioning System kan velges direkte fra fabrikken eller ettermonteres på alle Engcons modeller i Generasjon II fra EC209 og oppover samt EC30, uavhengig av tiltrotatorens styresystem. Ta kontakt med leverandøren av gravesystemet for å få mer informasjon om kompatibilitet med Engcon ePS.

Sten Strömgren, markedssjef, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32