Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
27 jun 2016 08.54

engcon eksklusiv redskapsleverandør i stor samarbeidsavtale

Den svenske bransjeorganisasjonen Maskinentreprenörerna (ME) har inngått en større samarbeidsavtale med Pon Equipment, forhandlere av Caterpillar. Avtalen innebærer blant annet gunstige medlemspriser på utvalgte gravemaskiner samt et omfattende og langsiktig opplæringsarbeid fra MEs side. I samarbeidet ble Engcon valgt som leverandør av redskaper og tilbehør til gravemaskinene.

Pon søkte en samarbeidspartner som kunne levere tilhørende produkter som supplerer maskinene med effektive egenskaper. Valget falt på Engcon.

– Valget av Engcon som redskapsleverandør til gravemaskinene sa seg i grunnen selv. De kan levere en helhet med sikre redskapsfester og moderne tiltrotatorer som dessuten kan suppleres med mye ekstra tilbehør, sier Kristian Johansson, produktspesialist hos Pon.Pon valgte dessuten å utstyre ME-maskinene med Engcons styresystem DC2 samt styrespakene MIG2.

– MIG2 er en ergonomisk god styrespak med mange funksjoner, og vår erfaring er at DC2 er et godt styresystem som dessuten kan fjernsupportes via en smarttelefon. Det liker kundene, sier Kristian Johansson.

Kampanjen er en omfattende satsing fra ME og omfatter også maskiner til MEs opplæringssenter. Der trenger man riktig utstyr for å skape gode opplæringsmuligheter for maskinførere, en yrkesgruppe vi snart vil oppleve en mangel på, samtidig som behovet øker. Målet for ME er at opplæringene skal legge et grunnlag for bransjens kompetanseutvikling. Det er selvsagt en ære å få levere produkter til en slik satsing.

– Det er en ære å få være med på en så pass stor kampanje, sier Lars Rönnestrand, salgssjef hos Engcon Sweden, som leverer Engcons utstyr.

– Det er også morsomt at Pon har oppdaget vårt konsept med at man kan kjøpe en tiltrotator i en såkalt grunnversjon og deretter bygge ut med bl.a. EC-Oil automatisk oljekoblingssystem, avtagbar grip (kommer i løpet av høsten 2016), ePS rotasjonssensor for gravesystemer, ergonomiske styrespaker, m.m., sier Lars.

Sten Strömgren, markedssjef, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32