Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
22 jun 2016 15.01

Engcon åpner nytt kontor og ansetter flere i Frankrike

Engcon, som er verdensledende produsent av tiltrotatorer for gravemaskiner, fortsetter å vokse i Europa. Det franske datterselskapets nye hovedkontor ble nylig åpnet i Mennecy i Frankrike, med flere nyansettelser.

Engcon, som har spesialisert seg på tiltrotatorer og redskaper for gravemaskiner i størrelsesklassene 1,5 – 32 tonn, har siden oppstarten i Sverige i 1990 fortsatt å vokse gjennom etablering av virksomheter i en rekke land, også utenfor det sterke nordiske markedet.

– Flere europeiske gravemaskinmarkeder har modnet skikkelig når det gjelder tiltrotatorer bare de siste årene. Derfor er det viktig at vi som verdensledende tiltrotatorprodusent øker tilstedeværelsen i Europa, sier Sten Strömgren, markedssjef i Engcon-gruppen.

I 2015 startet arbeidet med en omfattende fremtidssatsing. Et ledd i satsingen er å utvide lager- og leveransekapasiteten hos Engcons virksomheter utenfor Norden. Frankrike er et av fire prioriterte markeder utenfor Norden, og det vil snart komme på plass et godt utbygd lager av reservedeler for rask leveranse i landet.

– I dag, 16 år etter det første salget i Frankrike og med drøyt 1200 solgte tiltrotatorer på landsbasis, må vi nå styrke ettermarkedsavdelingen. Vi må blant annet øke lagerkapasiteten for reservedeler. Derfor har Engcon-gruppen besluttet å sentralisere logistikken, samtidig som vi vil doble lagerressursene. Dette gjør også at samarbeidspartneren ATM igjen kan fokusere på det de kan best – installasjon og service, sier Patrick Régnier, lands- og salgssjef hos Engcon i Frankrike.

Engcon har planer om videre ekspansjon i Frankrike

– Vi oppnådde gode resultater i Frankrike i fjor, til tross for at markedssituasjonen var spent og til tross for at det etablerte seg nye konkurrenter på markedet. Målet for 2016 er å fortsette å vokse, og vi vil også opprettholde og spre den utmerkede servicekvaliteten som kjennetegner Engcon over hele verden. Vi mener at etableringen av hovedkontoret i Mennecy er et stort skritt for Engcon, som også vil gi oss vekst, sier Patrick Régnier.

For å kunne opprettholde de gode salgstallene på 3,2 millioner euro som vi oppnådde i 2015, ansetter Engcon France en sjette medarbeider som skal ha ansvaret for den tekniske supporten.

Sten Strömgren, markedssjef, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32