Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
02 jun 2016 08.30

Sikkerheten først med ny tiltrotatoropplæring og sertifiseringsplan

Engcon, som er verdens ledende produsent av tiltrotatorer, hever sikkerhetsstandarden for tiltrotatorer med lanseringen av Storbritannias første nasjonale opplærings- og sertifiseringsprogram for tiltrotatorer i samarbeid med NPORS (National Plant Operators Registration Scheme). Denne nye tiltrotatoropplæringen, som skal styrke sikkerheten i bransjen, passer for alle typer tiltrotatorer og kan arrangeres enten gjennom Engcon eller direkte gjennom NPORS.

NPORS er et av Storbritannias ledende akkrediterings- og registreringsorganer. Fleksibilitet og praktiske hensyn var viktige faktorer som gjorde at Engcon valgte å samarbeide med NPORS. NPORS er unik ved at opplæringen kan skje hos brukeren og på brukerens maskin, i stedet for på en ukjent maskin på et uegnet sted. Tiltrotatoropplæringen holdes av kvalifiserte og erfarne instruktører og inkluderer en introduksjon til tiltrotatorer og en praktisk veiledning, etterfulgt av både en praktisk og en skriftlig prøve, der man må ha 80 % riktig for å få bestått.

Tiltrotatoropplæringen omfatter de viktigste elementene ved en tiltrotator og dens bruk, og den er spesielt utarbeidet av Engcon i samarbeid med NPORS for å sikre at operatørene forstår hvordan de kan bruke systemet på en riktig og trygg måte. Den praktiske opplæringen og prøven er utformet slik at operatøren skal gjøre seg kjent med fordelene tiltrotatoren gir, blant annet sideveis graving og redusert maskinforflytning, hvordan man graver grøfter av "V"-type, lager skråninger og planerer arealer. Det vil også bli gitt en introduksjon til noen av de mange redskapene som blir vanligere og vanligere på tiltrotatorutstyrte gravemaskiner, slik som avrettingsbjelker, sorteringsklyper, pallgafler og markvibratorer. I tillegg til den praktiske delen må operatørene også vise en forståelse av ting som er spesifikke for bruk av tiltrotator, inkludert valg av feste, hva som kan føre til ustabilitet når man bruker en tiltrotator, sikkerhetskontroller/-signaler, og forskrifter som gjelder for løfteoperasjoner og -utstyr.

Dette nye opplæringsinitiativet i samarbeid med NPORS gjenspeiler Engcons engasjement på det britiske markedet. Selskapet har nylig gjort en betydelig investering i å etablere en salgs-, service- og reservedelsavdeling i Tewkesbury i Sør-England, der det jobber et team på fem kompetente medarbeidere.

Engcons tiltrotator, som har revolusjonert gravemaskinbransjen i Skandinavia de siste 25 årene, fungerer som et håndledd der operatøren kan vri, tilte og rotere skuffen (eller andre redskaper) på en måte som gjør at en gravemaskin nå kan utføre jobber den ikke kunne tidligere. Når man kan rotere skuffen, går det raskt og enkelt å grave sidelengs og fylle tilbake masse. Med tilt kan man raskt og presist planere områder, også på trange steder.

Robert Hunt, Chief Executive i Engcon (Storbritannia), sier:

“Storbritannia er Europas raskest voksende marked for tiltrotatorer, og responsen på Engcons ekspansjon i Storbritannia har vært fenomenal. Med vår nye salgs-, service- og reservedelsavdeling, vårt supportteam og nå vår sertifiserte opplæring, er Engcon den eneste tiltrotatorprodusenten som kan tilby en så omfattende service i Storbritannia.”

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du gå inn på www.engcon.com/uk eller sende en e-post til uk@engcon.com for å avtale en prøvekjøring.

Sten Strömgren, marknadschef, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32