Velg markedsområde og språk
  • South Korea
18 jun 2015 15.20

engcon EC204, ny tiltrotator med grabb for gravemaskiner opp til 4 tonn

engcon, som er verdensledende produsent av tiltrotatorer, lanserer våren 2015 den sjette tiltrotatoren i generasjon 2-serien. Det er EC204, som er optimalisert for gravemaskiner på 2–4 tonn, og en av de store nyhetene som gjør at EC204 skiller seg fra den gamle EC02B, er at den nye modellen kan utstyres med integrert grabb eller ekstra hydraulikkfunksjon.

– EC204 er et produkt som bygger direkte på kundenes ønsker og som så har blitt realisert i et ferdig produkt, sier Martin Engström, forretningsutvikler hos engcon.

Martin Engström forteller at det i Norden er like vanlig med tiltrotator på de mindre maskinene som det er på de litt større modellene, og mange av kundene han og andre i engcon har hatt kontakt med de siste årene, har etterlyst en litt kraftigere modell enn EC02B, som på sikt skal erstattes av EC204.

EC204 har 45 graders tiltvinkel og kan med fordel utstyres med engcons proporsjonale styresystem DC2, for trinnløs styring med høyeste presisjon og fjernsupport via mobilnettet:

For maksimal sikkerhet sitter det som standard lastventiler på tiltsylinderen.

Det blir premierevisning av EC204 i mai 2015 på den svenske Maskin-Expo-messen, og forventet salgsstart på de nordiske markedene er høsten 2015 og begynnelsen av 2016 i øvrige land.