Velg markedsområde og språk
  • Spain
  • South Korea
23 feb 2015 12.47

engcon klarer høyere hydraulikkfløde som standard

engcons tiltrotatorer EC214, EC219, EC226 og EC30 vil i 2015 fortløpende bli levert som standard med en ny svivel som tillater høyere hydraulikkfløde. Med en såkalt NG10-ventil leverer svivelen, alt etter valgt redskap og konfigurasjon, et trykk på opptil 120 liter i minuttet, noe som gjør det mulig å drive høytrykkskrevende redskaper på ekstrauttakene.

– Blant annet vil kunder som kjører med større grabber under tiltrotatorene, merke en dramatisk forbedring av åpne-/lukketidene, sier John Lundqvist, teamleder i avdelingen for praktisk konstruksjon.

Dessuten har den nye svivelen, som har modellnavnet HFSE (High Flow Standard Electric), en elektrisk ”kanal” da engcons prisbelønte sikkerhetsfeste Q-Safe fortløpende innføres som standardfeste på alle tiltrotatorer med festetypene S45, S60, S70 og S80.

engcon kunngjør at EC214 er modellen som først standardutstyres med HFSE-svivelen, og deretter vil de andre modellene fortløpende leveres med den nye svivelen som standard i 2015.