Velg markedsområde
10 mai 2017 08.00

Ny fabrikk skal dekke Engcons økte etterspørsel

Engcon, som er verdensledende på tiltrotatorer for gravemaskiner, har nylig åpnet enda en fabrikk i Strömsund, hvor de også har hovedkontor. Det er den økte etterspørselen etter Engcons produkter, samt et ønske om å redusere leveringstidene ytterligere som ligger til grunn for investeringene i den nye fabrikken.

– Vi har hatt et fantastisk salg de siste årene, og behovet for større produksjons- og leveringskapasitet har økt i tilsvarende takt, sa Stig Engström, Engcons grunnlegger, da han åpnet den nye fabrikken.

Stig Engström berømte også personalet da de til tross for rekordsalget har klart å holde leveringstidene, og med den nye fabrikken vil de få enda større kapasitet til å håndtere videre vekst.

– Den nye fabrikken gjør at vi kan ligge et skritt foran når kunden legger inn en bestilling. Vi vil derfor klare enda kortere leveringstider, og da først og fremst på såkalte standardprodukter som det er større volumer på, sier Anders Jonsson, monteringsansvarlig ved Engcons fabrikker i Strömsund.

Nye arbeidsplasser – i dag og i morgen

Oppstarten av den nye fabrikken har også resultert i nyansettelser, og den siste omsetningsøkningen vil trolig gi ytterligere behov for arbeidskraft.

– Veksttempoet taler sitt tydelige språk, vi vil ikke stoppe her, verken når det gjelder produksjonsareal eller personale, avrundet Stig Engström med under åpningstalen.