Kies markt regio en taal
  • Zweden Zweeds
  • Verenigd Koninkrijk Engels
  • Duitsland Duits
  • Noorwegen Noors
  • Denemarken Deens
  • Finland Fins
  • Frankrijk Frans
  • België Frans
  • België Nederlands
  • Nederland Nederlands
  • Verenigde Staten Engels
  • Australië Engels
  • Italië Italiaans
  • Spanje Spaans
    Japan Japans
  • Zuid-Korea Koreaans
  • International Engels
19 mrt 2019 07.00
  • Persbericht

Engcon investeert 8,7 miljoen euro in productiemachines – en verdrievoudigt de productiecapaciteit

Engcon, wereldmarktleider op het gebied van draaikantelstukken, gaat de komende drie jaar 8,7 miljoen euro investeren in nieuwe geavanceerde CNC-machines. Met deze nieuwe machines zal engcon 22.000 draaikantelstukken per jaar kunnen produceren, een verdrievoudiging ten opzichte van nu.

Engcon blijft exponentieel groeien en om te voldoen aan de groeiende marktvraag, zet het bedrijf in op vergroting van de productie. Engcon investeert in nieuwe CNC-machines en meer productiecapaciteit. Een datagestuurde en volledig gerobotiseerde productie-installatie gaat engcon helpen om aan de grote vraag te voldoen.

“De nieuwe machines zullen gebruikt worden om de gegoten framestukken in onze draaikantelstukken te bewerken. Dankzij deze investering kunnen we grote efficiencyverbeteringen realiseren en onze productiecapaciteit verdrievoudigen. Dit geeft ons verdere voordelen ten opzichte van onze concurrenten“, vertelt Krister Blomgren, de directeur van Engcon Group.

Voorheen werd een deel van de CNC-werkzaamheden uitgevoerd door meerdere leveranciers, verspreid over verschillende locaties. De nieuwe machines waarin Engcon nu investeert worden geleverd en beheerd door het lokale bedrijf Strömsunds Kvalitetslego. Dit maakt het voor Engcon makkelijker om de productieketen te controleren.

“Vanuit productieperspectief krijgen we nu beter zicht op de voortgang van onze productie. Door de kennis in Strömsund te centraliseren borgen we ook de deskundigheid. Op de lange termijn zal de primaire productie hier centraal plaatsvinden, dus investeren we in de beste technologie", aldus Krister Blomgren.

De fabriek werd op 19 maart ingehuldigd.

Contact:

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."