Kies markt regio en taal
  • Zweden
  • Verenigd Koninkrijk
  • Duitsland
  • Oostenrijk
  • Noorwegen
  • Denemarken
  • Frankrijk
  • België
  • Nederland
  • Canada
  • Verenigde Staten
  • Australië
  • Italië
  • Spanje
  • Zuid-Korea
15 dec 2017 14.36
  • Persbericht

Engcon weer de grootste – omzet bijna twee keer zo groot als de naaste concurrenten

Engcon behoudt zijn positie als 's werelds grootste fabrikant van tiltrotators. In 2016 had het bedrijf een omzet van bijna 780 miljoen Zweedse kronen, een toename van 200 miljoen Zweedse kronen ten opzichte van 2015. Dat betekent dat Engcon nu twee keer zo groot is als de naaste concurrenten. Redenen voor de stijging in omzet zijn de toegenomen marktaandelen, een groei op zowel de Scandinavische als de niet-Scandinavische markten en het blijvende hoge tempo waarin nieuwe producten gelanceerd worden.

De omzetstijging over het jaar 2016 is bijna 32 procent ten opzichte van 2015. De totale omzet steeg van ongeveer 580 miljoen Zweedse kronen tot bijna 780 miljoen Zweedse kronen in 2016.

''Dat zijn zeker sterke cijfers. Toen we de halve miljard passeerden, waren we heel tevreden. Nu kunnen we zeggen dat we dat record ruim verbroken hebben. De cijfers spreken voor zich; wij zijn de grootste.'', constateert Krister Blomgren, CEO van Engcon Group.''We zijn sterk gegroeid in 2016 met kantoren in Nederland en Frankrijk. Daarnaast hebben we een aantal interessante producten gepresenteerd die ons voordelen geven ten opzichte van onze concurrenten.''

Krister Blomgren ziet ook dat EC-Oil - de oplossing van Engcon om hydraulisch gereedschap automatisch te koppelen zonder de cabine te hoeven verlaten - sterk gegroeid is. Hij ziet dit als een van de toekomstige sleutels tot de groei van het bedrijf.''Onze innovatieve systemen, zoals de Q-Safe-D, de afneembare grijper GRD, veegwals SWD en het DC-2 besturingsysteem geven ons een grote technische voorsprong”, zegt Krister Blomgren.

2017 wijst omhoog

Voor Engcon ziet het jaar 2017 er rooskleurig uit ''Het doel was weer een stijging van de omzet en het behouden van onze positie als wereldleider.'' Krister Blomgren noemt een aantal gebeurtenissen die erop wijzen dat 2017 een minstens zo sterk jaar zal worden.

''Dit jaar hebben we een kantoor geopend in Noord-Amerika, de EC233 gelanceerd - onze sterkste tiltrotator tot nu toe voor graafmachines tot 33 ton, en miljoenen geïnvesteerd in onze fabriek in Strömsund. Op zijn minst gezegd een offensief jaar'', vertelt Krister Blomgren. Hij verwacht dat Engcon een miljardenbedrijf zal zijn aan het einde van het volgende boekjaar.

Als bewijs voor de sterke economische ontwikkeling werd de oprichter van Engcon Stig Engström ook nog eens uitgeroepen tot Ondernemer van het jaar 2017.

Contact:

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."