Kies markt regio en taal
  • Zweden
  • Verenigd Koninkrijk
  • Duitsland
  • Oostenrijk
  • Noorwegen
  • Denemarken
  • Frankrijk
  • België
  • Nederland
  • Canada
  • Verenigde Staten
  • Australië
  • Italië
  • Spanje
  • Zuid-Korea
28 apr 2017 07.19
  • Persbericht

Engcon lanceert nieuw draaikantelstuk voor graafmachines tot 33 ton
– Het meest effectieve draaikantelstuk van Engcon voor de genoemde klasse machines tot nu toe.

Engcon, wereldleidende fabrikant van draaikantelstukken, blijft de grenzen verleggen dankzij structurele R&D investering. De nieuwste ontwikkeling is de EC233, een compleet nieuw draaikantelstuk voor graafmachines tot 33 ton. De EC233 is een Engcon Generation 2 draaikantelstuk, geconstrueerd op basis van de nieuwste technologie.

De EC233 heeft een centraal smeersysteem voor eenvoudig onderhoud, een kantelhoek van 45 graden voor optimale bereikbaarheid en flexibiliteit, een oersterke constructie met gietijzeren behuizing en heavy-duty astappen voor extra duurzaamheid. En dat is nog lang niet alles, zegt Fredrik Jonsson, hoofd van de ontwikkelingsafdeling bij Engcon, die nog een aantal innovatieve eigenschappen van dit nieuwe draaikantelstuk opsomt.

" DeEC233 is voorbereid op ePS - engcon Positioning System - en kan synchroniseren met verschillende graafsystemen voor maximale effectiviteit. De standaarduitvoering is voorzien van kantelcilinders met lasthoudkleppen en een Q-Safe snelwissel voor maximale veiligheid," vertelt Fredrik Jonsson:

"Kort gezegd is dit het meest effectieve draaikantelstuk van Engcon voor de genoemde klasse machines tot nu toe. Het maakt gebruik van de nieuwste technologie en wij stellen veel vertrouwen in dit model dat tot het uiterste is getest op zware machines tijdens de Zweedse winter van 2016/2017," gaat hij verder.

De EC233 maakt zijn debuut tijdens de Zweedse machinebeurs Maskin-Expo op 18-20 mei dit jaar. Komende herfst zullen de eerste modellen worden geleverd en de verwachting is dat de serieproductie rond de jaarwisseling 2017/2018 kan starten.

Contact:

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."