Kies markt regio en taal
  • Zweden
  • Verenigd Koninkrijk
  • Duitsland
  • Noorwegen
  • Denemarken
  • Frankrijk
  • België
  • Nederland
  • Verenigde Staten
  • Australië
  • Italië
  • Spanje
  • Zuid-Korea
25 jan 2017 10.25
  • Persbericht

JN Bentley in Groot-Brittannië verbetert de effectiviteit van graafmachines met Engcon draaikantelstukken – markten buiten Scandinavië verwelkomen de technologie op het gebied van draaikantelstukken

Engcon draaikantelstukken vormen een deel van de hightech specificaties van drie nieuwe Komatsu mobiele graafmachines voor JN Bentley, één van de leidende bedrijven in Groot-Brittannië op het gebied van weg- en waterbouw en bouwconstructies. Al deze speciaal aangepaste machines worden uitgerust met een volledig geïntegreerd Engcon EC219 draaikantelstuk en een Q-Safe snelwissel.

– Groot-Brittannië groeit als afzetmarkt. Dit is een belangrijk signaal en geeft blijk van de waardering voor draaikantelstukken als het gaat om effectiviteit, veiligheid en rendement. Wij zijn bijzonder verheugd over het feit dat JN Bentley het besluit heeft genomen om onze draaikantelstukken te gebruiken, vertelt Stig Engström, oprichter van Engcon.

Als bestaande gebruiker van Engcon producten bestond er bij JN Bentley geen twijfel over de aanschaf van nieuwe Engcon draaikantelstukken voor de nieuwe graafmachines.

– Het Engcon pakket sluit aan op alle cruciale beslispunten voor wat betreft veiligheid, effectiviteit en technologie, zeg Alan King, bij JN Bentley’s Plant Team. Het biedt ons de mogelijkheid om effectiever te werken op werkplekken met beperkte ruimte en om de productiviteit van onze werkzaamheden te verbeteren. In onze investeringsplanning voor de komende 12 maanden zijn daarom 27 Engcon systemen opgenomen – zowel voor nieuwe als in bestaande machines.

JN Bentley zal deze nieuwe uitrusting gebruiken voor de realisatie van nieuwbouw en renovatieprojecten op het gebied van weg- en waterbouw. Een groot gedeelte hiervan wordt geleverd door MMB, een gezamenlijke onderneming met het globale adviesbureau Mott MacDonald dat in 2014 Bentley Holdings heeft verworven (inclusief JN Bentley).

Het door JN Bentley gekozen EC219 draaikantelstuk is een onderdeel van de Engcon Generation 2 serie met modellen voor graafmachines van 1,5 tot 32 ton. Deze nieuwe serie is ontwikkeld voor verbetering van de rentabiliteit en veelzijdigheid van graafmachines; een Engcon draaikantelstuk biedt de machinist de mogelijkheid heeft om de bak of een ander werktuig te kantelen en te draaien voor optimale flexibiliteit en nauwkeurigheid (vergelijkbaar met een polsbeweging).

– JN Bentley heeft haar nieuwe EC219 draaikantelstukken gecombineerd met ons SS9-2 besturingssysteem en een Q-Safe snelwissel voor aankoppeling van werktuigen en andere uitrusting. Onze populaire SS9 geeft de graafmachinist bijna dubbel zoveel beschikbare programmakeuzes voor meer veelzijdigheid van hydraulische uitrusting. De SS9 voorziet ook in een veiligere vergrendeling van werktuigen, vertelt Stig Engström en hij vervolgt:

– Onze Q-Safe heeft een drievoudige veiligheidsvergrendeling. Met dit systeem kan de bodemdruk op de giek worden geregistreerd. Zolang de bak de bodem niet raakt, blokkeert het systeem de bediening van de snelwissel. Dit betekent dat de machinist niet midden in een beweging per ongeluk de bak of een werktuig kan loskoppelen. Dat is pas veiligheid!

Contact:

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."