Kies markt regio en taal
  • Zweden
  • Verenigd Koninkrijk
  • Duitsland
  • Noorwegen
  • Denemarken
  • Frankrijk
  • België
  • Nederland
  • Canada
  • Verenigde Staten
  • Australië
  • Italië
  • Spanje
  • Zuid-Korea
08 dec 2016 08.00
  • Persbericht

Veilig vergrendelsysteem voor snelwissels voor graafmachines krijgt een unieke certificering

Het QSC-vergrendelsysteem, een slimme innovatie die de procedure voor de vergrendeling van de bakken van graafmachines standaardiseert, is na uitgebreide certificeringswerkzaamheden goedgekeurd door SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut (het Zweedse Technische onderzoeksinstituut), een certificeringsorgaan dat vergelijkbaar is met het Duitse TÜV e.d.

Het bedrijf Microprop, dat eigendom is van de Engcon Group, is de bedenker van het vergrendelsysteem QSC, een systeem dat de procedure voor de vergrendeling van de bak of het werktuig van de graafmachine standaardiseert, ongeacht het fabricaat van die graafmachine of het type snelwissel. Een handeling die op dit moment verschilt, afhankelijk van het fabricaat van de graafmachine en de snelwissel. En daarmee neemt de kans op fouten in de bediening toe. De certificeringswerkzaamheden voor het QSC-vergrendelsysteem zijn uitgevoerd in nauwe samenwerking met het SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.

"De uitgevoerde werkzaamheden zijn een goed voorbeeld van het belang dat je mensen binnen het bedrijf hebt die werkelijk zijn geïnteresseerd in de ontwikkeling van veiligheidskritische stuursystemen", aldus Johan Hedberg, hoofd van de Automatiseringsgroep van SP Elektronik.

Puur technisch gezien houdt het certificaat, dat uit zowel een PL-certificaat volgens de veiligheidsnorm EN ISO 13849-1:2016 als een EU-typegoedkeuring bestaat, in dat QSC op het moment van schrijven het enige vergrendelsysteem is met deze zwaarwegende goedkeuring door een derde partij.

"We zijn ontzettend trots op deze unieke certificering. Het voelt goed dat een bedrijf dat afkomstig is uit Umeå unieke innovaties kan creëren en bovendien op buitengewone resultaten kan bogen. Deze certificering is opnieuw een bewijs dat we goed zijn in wat we doen", vindt Roberth Jonsson, hoofd bedrijfsontwikkeling & productie bij Microprop.

Perscontact Microprop

Roberth Jonsson, +46 90 349 35 22, roberth.jonsson@microprop.se

Perscontact engcon

Sten Strömgren, +46 70 529 96 32, sten.stromgren@engcon.se

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."