Kies markt regio en taal
  • Zweden
  • Verenigd Koninkrijk
  • Duitsland
  • Oostenrijk
  • Noorwegen
  • Denemarken
  • Frankrijk
  • België
  • Nederland
  • Canada
  • Verenigde Staten
  • Australië
  • Italië
  • Spanje
  • Zuid-Korea
02 jun 2016 08.30
  • Persbericht

Veiligheid voorop met nieuw trainings- en certificeringsprogramma voor tiltrotators

Engcon, 's werelds toonaangevende fabrikant van tiltrotators, bevordert de veiligheidsnormen voor tiltrotators met de lancering van het eerste nationale trainings- en certificeringsprogramma voor tiltrotators in het Verenigd Koninkrijk (VK). Het bedrijf doet dat in samenwerking met het NPORS (National Plant Operators Registration Scheme). In zijn streven om veilig werken in de gehele branche te promoten, is deze nieuwe tiltrotatortraining geschikt voor elk merk tiltrotator. Deze kan worden afgenomen via Engcon of rechtstreeks via het NPORS.

Het NPORS is een van de toonaangevende accreditatie- en registratieorganen in het VK. Belangrijke factoren voor het besluit van Engcon om samen te werken met het NPORS waren gemak én flexibiliteit. Het NPORS is uniek in die zin dat de training naar de gebruiker kan worden gebracht en op de machine van de gebruiker kan worden uitgevoerd, in plaats van op een machine die vreemd is voor de gebruiker op een mogelijk onhandige locatie en tijdstip. De tiltrotatortraining zal worden uitgevoerd door gekwalificeerd en ervaren instructeurs en omvat een inleiding in tiltrotators en een praktische instructie, gevolgd door zowel een praktische als een schriftelijke test met een vereist percentage goede antwoorden van 80%.

De tiltrotatortraining omvat de kernelementen van een tiltrotator en het gebruik daarvan en is specifiek door Engcon ontwikkeld in samenwerking met het NPORS om ervoor te zorgen dat machinisten begrijpen hoe zij het systeem op een juiste en veilige wijze kunnen toepassen. De praktische training en de test zijn zo opgezet dat de leerling de voordelen van de tiltrotator op waarde kan schatten en er gebruik van kan maken, met inbegrip van excentrisch graven en minder machinebewegingen, voor het vormen van V-vormige greppels, hoekige hellingen en keerpunten en voor nivelleren. Ook is een inleiding inbegrepen in een aantal van de vele werktuigen die steeds gebruikelijker worden op graafmachines die zijn uitgerust met een tiltrotator, zoals egalisatiebalken, sorteergrijpers, palletvorken en verdichters. Naast de praktijksessie zal van machinisten ook worden verlangd dat zij laten zien dat zij diverse zaken die specifiek zijn voor het gebruik van een tiltrotator hebben begrepen, zoals het kiezen van een werktuig, oorzaken van instabiliteit bij het gebruik van een tiltrotator, veiligheidscontroles/signalen en de regelgeving ten aanzien van hefwerkzaamheden en -uitrusting.

Het nieuwe initiatief van de NPORS-tiltrotatortraining weerspiegelt hoezeer Engcon zich voortdurend betrokken voelt bij de Britse markt. Het bedrijf heeft recentelijk fors geïnvesteerd in het opzetten van een vestiging voor verkoop, service en reserveonderdelen in het centraal in Zuid-Engeland gelegen Tewkesbury, de thuisbasis voor een team van deskundigen van vijf personen.

InScandinavië hebben wij de afgelopen 25 jaar een revolutie op het gebied van graafwerkzaamheden hebben teweeggebracht. Een tiltrotator van Engcon doet dienst als de pols van een graafmachine, die de machinist in staat stelt om de bak (of een willekeurig ander werktuig) te draaien, kantelen of roteren, waardoor hij karweien kan uitvoeren die hij voorheen eenvoudigweg niet kon doen. Door de bak te roteren gaan taken als opvullen en in bochten graven snel en eenvoudig, terwijl door te kantelen egalisatiewerkzaamheden nauwkeurig en in kleine ruimtes kunnen worden uitgevoerd.

Robert Hunt, Chief Executive van Engcon (UK) zegt het aldus:

"Het Verenigd Koninkrijk is de snelst groeiende markt voor tiltrotators en de respons op de introductie van Engcon op de Britse markt is fenomenaal. Met ons nieuwe centrum voor verkoop, service en reserveonderdelen is Engcon, in combinatie met een supportteam en nu een gecertificeerde training, de enige fabrikant van tiltrotators die een alomvattende service biedt in het VK."

Ga voor meer informatie naar www.engcon.com/uk of mail naar uk@engcon.com om een afspraak te maken voor een test.

Contact:

Sten Strömgren, hoofd marketingafdeling engcon Group | +46 [0]70 529 96 32

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."