Kies markt regio
22 nov 2018 08.00
  • Persbericht

Engcon presenteert nieuwe puinbakken – met speciaal Nederlands ontwerp

Engcon, de wereldleidende producent van draaikantelstukken, lanceert een compleet nieuwe serie puinbakken voor graafmachines van 1,5-33 ton. Deze bakken, met de modelaanduiding SKB, zijn speciaal ontwikkeld op verzoek van de Nederlandse markt. In Nederland is de vraag naar dit soort bakken bijzonder groot.

Het verschil van de nieuwe bak ten opzichte van een traditionele sorteerbak zit in de zijkanten. Bij traditionele sorteerbakken kunnen de zijkanten van de bak in de weg zitten als de bak onder grotere stukken asfalt of ander materiaal moet worden geschoven. ‘De vraag naar een nieuw type puinbak komt oorspronkelijk van ons team in Nederland, maar er is ook navraag gedaan in andere markten. Toen we merkten dat de behoefte zo groot was, besloten we om de productie meteen te starten’, vertelt Johan Johansson die werkt als constructeur bij Engcon.

Verschillende bakken voor verschillende behoeften

De nieuwe puinrbak wordt in acht verschillende afmetingen geproduceerd, vanaf 70 liter met een breedte van 600 mm, tot 1550 liter en een breedte van 1500 mm. De bak, die per direct kan worden besteld, vormt een aanvulling op het huidige model dat Engcon in 2016 introduceerde. Johan Johansson legt uit: ‘De sorteerbak die we in 2016 introduceerden heeft het model van een egalisatiebak, met versterkingen dwars in de bodem van de bak. De nieuwe bak is iets smaller, dieper en hier lopen de versterkingen/speilen in de diepterichting, in plaats van de lengterichting. Het zijn simpelweg verschillende oplossingen voor verschillende doeleinden. Daarom bieden wij onze klanten nu beide types aan.’

Puinbakken van Engcon zijn zeer geschikt om verhardingen op te breken, door de verticale speilen vult de bak zich gemakkelijk. De snijstaalrand, de onderste zijplaten en de versterkingen zijn vervaardigd van staal met hoge treksterkte en een hardheidsgraad tot 500 Brinell, een waarborg voor een lange levensduur.

Contact:

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."