Kies markt regio
21 nov 2018 13.38
  • Persbericht

Engcon introduceert sleuvenbak CB29 voor grotere graafmachines

Het komt steeds vaker voor dat 30-tons graafmachines de plek innemen van kleinere graafmachines. Daarvoor is een gevarieerdere uitrusting nodig. Daarom introduceert engcon, wereldleidende producent van draaikantelstukken, een nieuwe sleuvenbak (smalle bak). De CB29, voor graafmachines van 27-31 ton, is vanaf nu beschikbaar.

De sleuven graafbak CB29 biedt voordelen voor zowel opdrachtgevers als aannemers. John Lundqvist, productontwikkelaar bij Engcon legt uit: ‘Wij merken dat opdrachtgevers niet altijd voor transportkosten en bedrijfsuren voor meerdere machines willen betalen. Ze zien dan liever dat er één grotere machine wordt gebruikt. Hetzelfde geldt voor aannemers die zo’n graafmachine voor grotere projecten gebruikt. Als de aannemer meer uren voor een machine in rekening kan brengen, is dat natuurlijk een win-win situatie.’

Stilstand beter benutten

John Lundqvist vertelt dat 30-tons graafmachines vaak worden gebruikt voor de eerste afgraving bij een bouw- of wegenbouwproject. Daarna staan ze meestal stil en wachten deze op een vrachtwagen of materiaal. Dan kunnen ze beter worden benut voor ander werk, zoals egalisatie van een terrein of sleuven graafwerk. Ook als er geen sprake van stilstand is kan het goedkoper zijn om de 30-tons machine gebruiken, dan om er nog een machine bij te halen.

Aanvulling op kleinere graafmachines

John Lundqvist: ‘Dit concept zal naar ons idee niet de plaats van kleinere graafmachines van 15-20 ton vervangen. Deze (vaak) mobiele graafmachines zijn immers ook handige en flexibele machines. Wij zien de sleuvenbak CB29 als een aanvulling op het assortiment, die bij specifieke projecten voordeel oplevert.

Sterk en met diverse tussenstukken leverbaar

De sleuvenbak CB29 heeft een sterke constructie versterkt met slijtstaal en snijstaalrand met hoge treksterkte met een hardheidsgraad tot 500 Brinell. De CB29 wordt standaard geleverd met het S70-, S80- en S2-tussenstuk. Maar levering met een met keuzevrij tussenstuk is ook mogelijk. De CB29 kan per direct op alle markten worden besteld.

Contact:

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."