Kies markt regio
10 mei 2017 08.00
  • Persbericht

Engcon opent een nieuwe fabriek om te voldoen aan de groeiende vraag

Engcon, de wereldleider in draaikantelstukken voor graafmachines, heeft onlangs een nieuwe fabriek geopend in Strömsund, Zweden. Belangrijke drijfveer voor de investering in de nieuwe productiefaciliteit is de noodzaak te blijven voldoen aan de sterk stijgende vraag naar Engcon's producten en levertijden te verkorten.

"We hebben de afgelopen jaren een fantastische stijging in de verkoop bewerkstelligd, dus nu breiden we onze productie- en leveringscapaciteit dienovereenkomstig uit," aldus Stig Engströms, oprichter van Engcon, in zijn toespraak tijdens de opening van de nieuwe fabriek.

Stig Engström prees het personeel, dat ook bij het record aantal verkopen in staat was gebleken de leveringstijden te handhaven. Ook gaf hij aan dat de onderneming dankzij de extra capaciteit van de nieuwe fabriek in staat zal zijn om aan de continue groei te voldoen.

Anders Jonsson, Hoofd Assemblage bij Engcon’s fabrieken in Strömsund, merkte op: "Met de nieuwe fabriek kunnen we een stap voorlopen, zelfs voordat de klanten ook maar hun orders plaatsen. We zullen nog kortere leveringstijden aan kunnen bieden, met name voor grote volumes van onze standaardproducten," aldus Jonsson.

Nieuwe banen – vandaag en in de toekomst

De nieuwe fabriek en de recente verkoopgroei hebben geleid tot de werving van extra personeel en zullen waarschijnlijk in de toekomst nog meer banen opleveren.

Of zoals Stig Engström het ter afsluiting van zijn toespraak uitdrukte: "Onze vooruitgang spreekt voor zich; dit is dus zeker nog niet het einde in onze groei in productieruimte en personeel".

Contact:

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."