Kies markt regio
21 jan 2015 15.05
  • Persbericht

engcon viert 25 jarig bestaan met Silver Edition

In 25 jaar is engcon gegroeid van een éénmansbedrijf tot een wereldleidende producent van tiltrotators. Dit wordt gevierd met meerdere events en onze bestseller de EC219 is nu in beperkte oplage verkrijgbaar in een zilverkleurige uitvoering.

– Ik ben ontzettend trots op dit internationale en innovatieve concern dat wij gedurende de afgelopen 25 jaar hebben opgebouwd. Maar ook al passeren wij nu een belangrijke mijlpaal in onze geschiedenis, staan we nog immer aan het begin van onze reis, zegt Stig Engström, oprichter en hoofdeigenaar van engcon.

Het 25-jarige jubileum zal worden gevierd met meerdere events en nieuwe aanbiedingen. Normaal gesproken zijn alle engcon producten geel gelakt, maar nu wordt de populaire tiltrotator EC219, weliswaar in beperkt aantal, in een zilverkleurige uitvoering geleverd, de Silver Edition.

– Wij houden ervan om branche met onze producten uit te dagen en met een zilverkleurige tiltrotator krijgt de koper een graafmachine die opvalt, zegt Stig Engström.

In het jaar 1990 verliet Stig Engström het bedrijf Noreco, waar hij voor het eerst in contact kwam met een draaiende en kantelende werktuigbevestiging. Hij verhuisde weer terug naar Lidsjöberg, startte engcon en begon thuis in zijn garage aan de ontwikkeling en verbetering van de tiltrotator. Gedurende de eerste jaren geschiedde de ontwikkelingen op geringe schaal en pas aan het eind van het jaar 1993 werd de eerste EC20 verkocht, die het jaar daarop aan de klant werd afgeleverd.

Reeds vanaf het begin was Stig Engström ervan overtuigd dat de tiltrotator ook internationaal potentieel had en in 1998 werd de tiltrotator op de internationale beurs Bauma in Duitsland aan het grote publiek getoond.

Tegenwoordig is engcon het wereldleidende techniekconcern met drie handelsmerken met accessoires voor graafmachines, tractoren, wielladers, graders en vrachtwagens. engcon heef eigen bedrijven rondom in Europa en globale distributeurs en wederverkopers. Stig Engström heeft meerdere onderscheidingen ontvangen voor zijn ondernemerschap en werd in 2009 door het Zweedse dagblad "Dagens Industri" uitverkoren tot Marathongazelle. Voor dit jaar wordt voor zijn bedrijf met 165 werknemers gerekend op een omzet van ca. 600 miljoen Zweedse kronen.

EC219 Silver Edition is nu verkrijgbaar als genummerde jubileumeditie. Deze tiltrotator wordt verkocht in combinatie met het doordachte besturingssysteem DC2 en bij deze speciale aanbieding is ook een smartphone inbegrepen, en een waardebon voor werktuigen ter waarde van 5000 Zweedse kronen.

Voor meer informatie over engcon verzoeken wij u om contact op te nemen met:

Sten Strömgren, hoofd van de afdeling communicatie bij engcon
Telefoon: +46 70 529 96 32
E-mail: sten.stromgren@engcon.se

404 - Deze pagina kon niet worden gevonden

De door u gezochte pagina kon niet worden gevonden.

Er heeft zich een fout voorgedaan

Probeer deze pagina opnieuw te laden en controleer of de fout zich opnieuw voordoet.

Er heeft zich een fout voorgedaan

"Het lijkt erop dat u geen toegang heeft tot internet; zie erop toe dat u een functionerende netwerkverbinding heeft."