Valitse markkina-alue ja kieli
  • Lehdistötiedote

Engcon ylsi mainioon tulokseen vuonna 2019
– nettoliikevaihto kasvoi 13 prosenttia

Engcon Groupin liikevaihto ylitti 1,3 miljardia Ruotsin kruunua, eli se kasvoi 13 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Liikevaihto on kasvanut kymmenen peräkkäistä vuotta. Viime vuonna hinnat pysyivät erinomaisella tasolla, laajennuttiin uusille markkina-alueille ja päätettiin strategisista valinnoista tulevaisuutta silmällä pitäen. Lisäksi Engconin tuotteiden kysyntä on kasvanut tasaisesti.

Vuonna 2019 Engcon Groupin nettoliikevaihto nousi 1 349 553 000 Ruotsin kruunuun (edellisenä vuonna 1 195 319 000). Liiketulos oli 194 590 000 Ruotsin kruunua (edellisenä vuonna 192 413 000), joten käyttökate laski 16 prosentista 14,5 prosenttiin.

– Tuntuu tietysti mukavalta, että vuosi 2019 oli voitollinen. Laskusuhdanne alkoi tuntua jo syksyllä, mutta uusille markkinoille etabloitumisen ansiosta nettoliikevaihto kasvoi huomattavasti. Tämä auttaa varustautumaan edessä odottavia haastavampia aikoja varten, toteaa Engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren.

Engcon on kasvanut tasaisesti jo vuosia. Yritys kasvaa Ranskassa, Yhdysvalloissa ja Alankomaissa. Se on perustanut toimiston Australiaan ja perustaa sen Koreaan tänä vuonna. Yritys on keskittynyt osaamisesta huolehtimiseen rekrytoimalla avainhenkilöitä tulevaisuuteen varustautumiseksi ja kehittymisen varmistamiseksi.

– Offensiivinen kasvustrategiamme jatkuu. Haemme uusilta markkina-alueilta orgaanista kasvua. Rototilttien markkinat kaikkialla maailmassa kasvavat, jatkaa Krister Blomgren.

Engconin tulevien vuosien strategiassa keskitytään kasvun jatkamiseen, tehokkuuden lisäämiseen ja selkeään sitoutumiseen kaivinkoneiden kuljettajien arjen helpottamiseen.

– Kun vuosi 2020 alkoi, takana oli mainio vuosi. Covid-19 on vaikuttanut meihinkin, joten keväällä myynti vaihteli voimakkaasti. Jatkamme valitsemallamme tiellä tiivistämällä suhteita loppuasiakkaisiin, jotta pysymme ensisijaisena rototilttien toimittajana maailman kaivinkoneiden kuljettajille.

VIDEO: https://youtu.be/uJQeh1-bNm0

Kohokohtia vuonna 2019:

• Strömsundin tuotantolaitokseen investoidaan 90 miljoonaa Ruotsin kruunua.
  • Yritys valittiin yhdeksi ensimmäistä kertaa myönnettyjen Sweden’s Best Managed Companies -palkintojen saajista.
  • Työntekijöiden määrä ylittää 300 henkilöä.
  • Ruotsalainen talouslehti Di myöntää yritykselle Mästargasell-tunnustuspalkinnon 10 vuotta jatkuneen kasvun vuoksi.
  • Yrityksessä otetaan käyttöön sisäinen Team Engcon -ohjelma henkilöstön työterveyden parantamiseksi.
  • Maailmanlaajuinen Dig Smart. Dig Safe -kampanja käynnistetään työturvallisuuden parantamiseksi.
  • Nettoliikevaihto ylittää 1,3 miljardia kruunua.

404 - Sivua ei löytynyt

Emme löytäneet hakemaasi sivua.

On tapahtunut virhe

Yritä ladata sivu uudelleen sen selvittämiseksi, toistuuko virhe.

On tapahtunut virhe

Ei internet-yhteyttä, tarkista että verkkoyhteytesi toimii.