Valitse markkina-alue ja kieli
26 helmikuuta 2020 10.05
  • Lehdistötiedote

Team Engcon osallistuu Vasaloppetiin

Konepajayritys Engcon, joka valmistaa kaivukoneissa käytettäviä rototilttejä ja lisävarusteita, niittää menestystä ja kehuja taloudellisen kasvunsa johdosta. Se ei olisi mahdollista ilman hyväkuntoista ja hyvinvoivaa henkilöstöä, joten hyvinvoinnin edistäminen on ollut Engconissa jo pitkään tärkeä osa henkilöstön kehittämistä. Viime vuonna yritys päätti kokeilla uutta lähestymistapaa ja perusti edustushiihtojoukkueen antaakseen henkilöstölleen lisäpotkua liikkumiseen. Engconista osallistuu kolme joukkuetta Stafettvasan-viestihiihtoon 28. helmikuuta sekä joukko hiihtäjiä Vasaloppetiin 1. maaliskuuta 2020 Zebastian Modin eturintamassa.

Kaikilla Engconin työntekijöillä on mahdollisuus tulla sponsoroiduiksi ja hiihtää Vasaloppet osana Team Engconia samoissa edustusväreissä tiimin kanssa. Näin henkilöstöä halutaan motivoida kiinnostumaan liikunnasta ja liikkumaan lähtemisestä. Tavoitteena on luoda Engconista entistäkin vahvempi ja näyttää, että kaikki on mahdollista. Siksi tiimi koostuu sekä yrityksen henkilöstöstä että huippuhiihtäjistä. Etummaisena lähtöviivalla on Ruotsin menestyneimpiin paraurheilijoihin kuuluva Zebastian Modin, jolla on mitaleja niin paralympialaisista kuin maailmanmestaruuskisoista. Hän hiihtää Vasaloppetin oppaanaan Jerry Ahrlin, Emil Jönsson ja Robin Bryntesson.

Tavallisille kuntoilijoille Vasaloppetissa kyse on maaliin asti jaksamisesta, mutta huippukuntoiselle Zebastianille haasteet ovat muualla.

– Suurimpana haasteena on säilyttää keskittyminen ja hiihtää lujaa 90 kilometriä. En ole koskaan aiemmin hiihtänyt Vasaloppetia, joten en tiedä, mitä odottaa. Pisin kilpailumatkani on tähän mennessä ollut 42 kilometriä rullasuksilla ja 20 kilometriä hiihtosuksilla, joten asettaudun lähtökarsinaan pelonsekaisella innolla, Zebastian Modin sanoo.

Vasaloppetiin valmistautuminen ei ole sisältänyt ainoastaan pitkän matkan hiihtoja vaan myös paljon tavallista enemmän tasatyöntöharjoittelua.

– Arvostan todella sitä, että saan kilpailla Team Engconin riveissä. On mukavaa saada olla osa ainutlaatuista panostusta, jossa on mukana sekä huippuhiihtäjiä että kuntoilijoita ja joka on suunnattu niin henkilöstölle kuin myös Strömsundin asukkaille. Kaikki ovat tervetulleita ja kaikki on mahdollista. Minulle sopi erittäin hyvin kokeilla tänä vuonna pitkän matkan hiihtoa, koska tänä vuonna ei ole mestaruuskisoja ja halusin haastaa itseäni kokeilemalla jotain uutta, ja siinä suhteessa Vasaloppet on aivan erityinen, Zebastian sanoo.

Vasaloppet on pitkän matkan hiihtokilpailu, joka järjestetään vuosittain maaliskuun ensimmäisenä sunnuntaina. Hiihtomatka on 90 kilometriä, ja reitti kulkee Sälenissa sijaitsevasta Bergan kylästä Taalainmaalle Moraan. Vasaloppet on maailman vanhin ja ilmoittautuneiden määrältään suurin pitkän matkan hiihto. Team Engcon osallistuu Stafettvasan-viestihiihtoon kolmella henkilöstöjoukkueella, ja Vasaloppetissa sen riveissä hiihtävät Zebastian Modin, Jerry Ahrlin, Laila Kveli ja Magnus Näslund.

Yhteystiedot:

404 - Sivua ei löytynyt

Emme löytäneet hakemaasi sivua.

On tapahtunut virhe

Yritä ladata sivu uudelleen sen selvittämiseksi, toistuuko virhe.

On tapahtunut virhe

Ei internet-yhteyttä, tarkista että verkkoyhteytesi toimii.