Valitse markkina-alue ja kieli
  • International Englanti
19 maaliskuuta 2019 07.00
  • Lehdistötiedote

Engcon investoi 90 miljoonaa uusiin koneisiin – tuotantokapasiteetti kolminkertaistuu

Maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon investoi reilun kolmen vuoden kuluessa yhteensä 90 miljoonaa kruunua uusiin huippumoderneihin CNC-koneisiin vastatakseen markkinoiden suureen kiinnostukseen. Uusien koneiden avulla Engcon pystyy valmistamaan vuosittain 22 000 rototilttiä, mikä on kolminkertainen määrä nykytilanteeseen verrattuna.

Engcon jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan ja vastatakseen markkinoiden kasvavaan kiinnostukseen se panostaa nyt mittavasti tuotantoonsa investoimalla uusiin CNC-koneisiin ja tiloihin. Tietokoneohjatun ja täysin robotisoidun tuotantolaitoksen tarkoituksena on auttaa Engconia vastaamaan suureen kysyntään.

– Uusia koneita käytetään aluksi rototilttien valettujen runkojen työstössä. Odotamme, että tämä investointi lisää tehokkuutta merkittävästi, ja laskelmiemme perusteella kolminkertaistamme nyt tuotantokapasiteettimme. Tämä antaa meille lisäetuja kilpailijoihimme nähden, Engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren sanoo.

Aiemmin osa CNC-töistä teetettiin eri paikoissa toimineilla alihankkijoilla. Engconin nyt hankkimien koneiden käyttö ja huolto annetaan paikallisen Strömsunds Kvalitetslego -yrityksen hoidettavaksi, minkä ansiosta Engcon voi valvoa helpommin tuotantoketjua.

- Tämä on meille tietysti erittäin hyvä asia jo pelkästään tuotannon näkökulmasta, koska näin pysymme paremmin ajan tasalla tuotantomme etenemisestä. Siitä on kuitenkin laajemmin hyötyä myös Strömsundille, koska tällä tavalla varmistamme tarvittavan osaamisen säilymisen paikkakunnalla. Tuotantomme tulee tapahtumaan pitkällä aikavälillä pääasiassa Strömsundissa, joten meidän täytyy panostaa parhaaseen mahdolliseen tekniikkaan, sanoo Krister Blomgren.

Tehdas vihittiin käyttöön 19. maaliskuuta.

Yhteydenotto:

404 - Sivua ei löytynyt

Emme löytäneet hakemaasi sivua.

On tapahtunut virhe

Yritä ladata sivu uudelleen sen selvittämiseksi, toistuuko virhe.

On tapahtunut virhe

Ei internet-yhteyttä, tarkista että verkkoyhteytesi toimii.