Valitse markkina-alue ja kieli
12 toukokuuta 2016 13.08
  • Lehdistötiedote

Turvallisempaa kaivamista Engconin uudella SS9-2-ohjausjärjestelmällä

Engcon, maailman johtava kaivukoneiden rototilttien valmistaja, esittelee nyt uuden neliletkuisen SS9-2-ohjausjärjestelmän. Uusi ohjausjärjestelmä lisää kaivutöiden turvallisuutta.

Engconin uusi SS9-2-ohjausjärjestelmä pohjautuu siihen, että rototiltti liitetään kahteen kaksitoimiseen painejohtoon sekä kahteen paluujohtoon, minkä jälkeen ohjauksesta vastaa kaivukoneen oma proportionaalitoiminto.

– SS9-2:n kehitystyön johtosanana on ollut turvallisuus. Tämä ohjausjärjestelmä täyttää eurooppalaisen SFS-EN ISO 13849-1:2008 -standardin vaatimukset, Engconin ohjausjärjestelmiä kehittävän Micropropin projektipäällikkö Roberth Jonsson kertoo ja jatkaa:

– Lukitustoiminto on entistä turvallisempi, ja menetelmät täyttävät EN 13031 -standardin vaatimukset ja muistuttavat läheisesti proportionaalista DC2-ohjausjärjestelmää. Olemme lisäksi nostaneet ohjelmatilojen määrän seitsemään, kun aiemmassa SS9-versiossa ohjelmatiloja oli neljä. Lisäksi niitä on helppo muuttaa.

SS9-2 pystyy käsittelemään myös koneita, joissa ilmenee jännitteensyötön vaihteluita. Se on tavallinen ongelma 12 voltin koneissa erityisesti käynnistettäessä.

SS9-2:n muita toimintoja ovat entistä selkeämmät vikailmaisut ja hälytyskoodit, joita toivottiin ennen kehitystyön aloittamista. Nyt ne näytetään näytössä selkeästi.

– Meille on tärkeää kuunnella käyttäjien toiveita ja ottaa heidät myös mukaan innovointi- ja kehitystyöhön. Se on yksi syy siihen, että olemme edelleen maailman johtava rototilttien valmistaja, Engconin kehityspäällikkö Fredrik Jonsson sanoo.

SS9-2:ta on testattu kentällä vuoden 2015 syksyllä ja talvella, ja vuoden 2016 alussa Engcon aloittaa sen sarjatoimitukset.

Yhteystiedot:

Sten Strömgren, markkinointipäällikkö, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32

404 - Sivua ei löytynyt

Emme löytäneet hakemaasi sivua.

On tapahtunut virhe

Yritä ladata sivu uudelleen sen selvittämiseksi, toistuuko virhe.

On tapahtunut virhe

Ei internet-yhteyttä, tarkista että verkkoyhteytesi toimii.