Valitse markkina-alue
11 syyskuuta 2019 08.41
  • Lehdistötiedote

Engcon kasvattaa liikevaihtoaan yhdeksättä peräkkäistä vuotta

Engcon voi tiivistää toimintavuoden 2018 erittäin onnistuneeksi. Kun toimialan tulokset vuodelta 2018 julkistettiin, ilmeni että Engcon Holding jatkaa vahvaa kasvuaan ja lujittaa asemaansa maailman ykkösenä. Liikevaihto kasvoi 137 miljoonaa Ruotsin kruunua 1,2 miljardiin kruunuun. Liikevoitto oli 157 miljoonaa kruunua. Myynnin kasvun tärkeimmät kohteet olivat Alankomaat ja Ranska. Engconin jatkuva tuotekehitys ja laajeneva valikoima turvallisia ja tehokkaita tuotteita ovat myös menestyksen osatekijöitä.

– Hyvän myynnin perustana on laadukkaat tuotteet, jotka ylittävät asiakkaiden odotukset. Jälkimarkkinoinnissa palvelumme tunnetaan sellaisten tapausten käsittelyn laadukkuudesta, joissa tuote ei jostain syystä toimi odotetusti. Tämä lisää asiakasuskollisuutta. Pyrimme tietenkin pitämään kustannukset kurissa ja tuloksen hyvänä, jotta voimme jatkossakin investoida toimintaamme, kertoo Engcon Holdingin toimitusjohtaja Krister Blomgren.

Engconilla lisääntynyt kysyntä maailmanmarkkinoilla
Rototilttejä on maailman kaikista kaivinkoneista noin kahdessa prosentissa, mikä on merkittävä lukema alan kaikille toimijoille. Rakennus- ja maanrakennusalan markkinoista kahdella alueella on tulevina vuosina suuria haasteita: USA ja Japani. Niissä on kysyntää sekä tehokkaammalle että turvallisemmalle työtavalle, mikä antaa hyviä odotuksia Engconin valikoimalle.

- Olemme vakuuttuneet, että rototilttimme, automaattiset pikakiinnikkeet ja turvakiinnikkeet ovat vastaus moniin vaatimuksiin. Tavoitteemme on yksinkertaisesti muuttaa ja tehostaa kaivukonealaa, sanoo Krister Blomgren.

Engcon, jolla on nykyisin hallussaan 44 prosenttia rototilttien kokonaismarkkinasta, on hyvissä asemissa maailmanlaajuisen kysynnän kasvaessa tulevina vuosina.

– Tehostamme prosessejamme ja sijoitamme voittomme suurelta osin takaisin tuotannon ja toimituskapasiteetin kasvattamisen sekä toimintamme kehittämiseen entisestään. Pyrimme olemaan askeleen edellä, ja hyvä tuloksemme helpottaa kehitystämme jatkossa, toteaa Krister Blomgren.

Kiinnostavia panostuksia tulevan menestyksen varmistamiseksi
Syksyllä 2019 Engcon ryhtyy yhteistyöhön uusien mielenkiintoisten kumppanien kanssa, jatkaa rekrytoimista myynnin keskeisiin tehtäviin ja standardoi turvakiinnikkeensä. Näiden panostusten avulla Engcon vahvistaa asemaansa markkinoilla ja loppuasiakkaiden keskuudessa entisestään.

Yhteydenotto:

404 - Sivua ei löytynyt

Emme löytäneet hakemaasi sivua.

On tapahtunut virhe

Yritä ladata sivu uudelleen sen selvittämiseksi, toistuuko virhe.

On tapahtunut virhe

Ei internet-yhteyttä, tarkista että verkkoyhteytesi toimii.