Valitse markkina-alue
12 huhtikuuta 2019 14.27
  • Lehdistötiedote

Kobelco esittelee automatisoidun, Engconin rototiltillä varustetun kaivukoneen Bauma-messuilla

Kobelco Construction Machinery, yksi maailman suurimmista kaivukonevalmistajista, esittelee Bauma 2019 -messuilla yhteistyössä Engconin ja Leica Geosystemsin kanssa automaattisen koneohjaus- ja rototilttitoiminnon.

– Olemme kehittäneet tämän kiinnostavan ratkaisun yhteistyössä, Engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren sanoo.

Maailman johtaviin rototilttivalmistajiin kuuluvan Engconin tunnuslauseena on ”One Step Ahead”, ja se käy nyt toteen sanan varsinaisessa merkityksessä tämän vuoden Bauma-messuilla ainutlaatuisen maailmanuutuuden lanseerauksen yhteydessä.

Kobelco Construction Machinery Europe B.V. (KCME), Engcon ja Leica Geosystems esittelevät nyt maailman ensimmäisen rototiltin kanssa yhteensopivan koneohjausjärjestelmän Kobelco SK210LC-10 -kaivukoneeseen. Järjestelmässä yhdistyvät Leica Geosystemsin uusin 3D Machine Control (3DMC) -tekniikka ja Engconin johtava rototilttitekniikka.

Kobelco ja Engcon ovat yhdessä Leica Geosystemsin kanssa kehittäneet järjestelmän, jolla puomin liikuttamista ylös ja alas sekä kauhan sijaintia, kallistusta ja pyörityskulmaa voidaan hallita automaattisesti yhdellä ainoalla hallintavivun liikkeellä. Järjestelmä on erittäin joustava, ja kuljettajan valittavissa ovat toiminnot Auto Boom Control, Auto Bucket Control, Auto Tilt Control ja Auto Rotation Control. Kuljettaja voi myös valita kaikkien näiden yhdistelmän, mikä mahdollistaa kauhan automaattisen ohjauksen täydellisen hallinnan.

– Olemme kehittäneet yhdessä tämän mielestämme erittäin kiinnostavan toiminnon. Yhteistyö on sujunut todella hyvin, ja oli hauska nähdä Engcon-varusteltu kaivukone messuilla yhdessä kaiken siinä olevan automatiikan kanssa. Se saa osakseen erittäin paljon huomiota ja runsaasti myönteistä palautetta, sanoo engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren.

Bauma-messut ovat maailman suurimmat rakennuskonealan messut. Seitsemän päivän aikana ne keräävät yli puoli miljoonaa kävijää, yli 3 000 näytteilleasettajaa ja lähes 1 500 toimittajaa.

– Bauma-messut ovat ehdoton ”the place to be” kaikille rakennus- ja maanrakennusalan toimijoille. Niille osallistuminen on meille itsestään selvää. On uskomattoman antoisaa tavata kaikki kiinnostuneet ja esitellä yritystämme ja tuotteitamme, Krister Blomgren sanoo.

Kobelcon automaattinen koneohjaus- ja rototilttijärjestelmä lanseerataan Euroopassa täysimittaisesti suunnitelmien mukaan vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä.

Automaattisen koneohjausjärjestelmän voi nähdä toiminnassa Kobelcon ulko-osastolla, jonka numero on FN.1016.
Engconin löytää ulko-osastolta numero FM.708/3 ja Leica Geosystemsin hallista A2 osastolta 137.

Yhteystiedot:

Kobelcon mediayhteystiedot: +44 165 268 00 60 tai sähköpostiosoite kobelco@rbpagency.com

Engconin mediayhteystidot: +46 70 529 96 32 tai sähköpostiosoite sten.stromgren@engcon.se

Leica Geosystemsin mediayhteystiedot: +41 417 27 89 60 tai sähköpostiosoite penny.boviatsou@leica-geosystems.com

404 - Sivua ei löytynyt

Emme löytäneet hakemaasi sivua.

On tapahtunut virhe

Yritä ladata sivu uudelleen sen selvittämiseksi, toistuuko virhe.

On tapahtunut virhe

Ei internet-yhteyttä, tarkista että verkkoyhteytesi toimii.