Valitse markkina-alue
21 tammikuuta 2015 19.44
  • Lehdistötiedote

engcon täyttää 25 vuotta – juhlii Silver Editionilla

25 vuodessa engcon on kasvanut yhden miehen yrityksestä maailman johtavaksi rototilttien valmistajaksi. Tätä juhlitaan vuoden aikana monilla eri tapahtumilla, ja suosittua EC219-rototilttiä myydään rajoitettu erä hopeanvärisenä.

– Olen valtavan ylpeä kansainvälisestä ja innovatiivisesta konsernista, jonka olemme rakentaneet näiden 25 vuoden aikana. Ohittaessamme nyt tärkeän virstanpylvään historiassamme olemme kuitenkin vasta matkamme alussa, engconin perustaja ja pääomistaja Stig Engström sanoo.

25-vuotisjuhlavuotta juhlitaan monilla tapahtumilla ja uusilla tarjouksilla. engconin kaikki tuotteet on tavallisesti maalattu selkeällä keltaisella värillä, mutta nyt tarjolla on poikkeuksellisesti hopeanväristen EC219-rototilttien rajoitettu Silver Edition -sarja.

– Haluamme haastaa toimialaa tuotteillamme, ja hopeanvärisellä rototiltillä asiakkaan kaivukone erottuu joukosta, Stig Engström sanoo.

Vuonna 1990 Stig Engström jätti Noreco-yrityksen, jossa hän oli ensi kertaa päässyt tekemisiin pyörivän ja kallistuvan työlaitekiinnikkeen kanssa. Hän muutti takaisin kotikyläänsä Lidsjöbergiin, perusti engconin ja alkoi kehittää ja parantaa rototilttiä kotinsa autotallissa. Ensimmäisinä vuosina kehitystyötä tehtiin pienessä mittakaavassa, ja vasta vuoden 1993 lopussa myytiin ensimmäinen tuote EC20, joka toimitettiin asiakkaalle seuraavana vuonna.

Stig Engström oli jo kuitenkin heti alusta alkaen ollut vakuuttunut rototiltin kansainvälisestä potentiaalista, ja vuonna 1998 tuote esiteltiin kansainvälisillä Bauma-messuilla Saksassa.

Nykyään engcon on yksi maailman johtavista tekniikan alan konserneista, johon kuuluu kolme tavaramerkkiä ja joka tarjoaa urakoitsijoille varusteita kaivukoneisiin, traktoreihin, pyöräkuormaajiin, tiehöyliin ja kuorma-autoihin. engconilla on omia yhtiöitä eri puolilla Eurooppaa sekä jakelijoita ja jälleenmyyjiä ympäri maailman. Stig Engström on saanut lukuisia upeita kunnianosoituksia hyvästä ja esikuvallisesta yrittäjyydestä, ja vuonna 2009 Dagens Industri nimesi hänet Maratongaselliksi. Yrityksen liikevaihto on nykyään noin 600 miljoonaa kruunua, ja sillä on 165 työntekijää.

EC219 Silver Edition on nyt saatavana numeroituna juhlavuoden sarjana. Se myydään yhdessä älykkään DC2-ohjausjärjestelmän kanssa, ja erikoistarjoukseen sisältyy myös älypuhelin ja 5 000 kruunun lahjakortti työlaitteiden hankintaa varten.

Jos haluat lisätietoja engconista, ota yhteyttä:

Sten Strömgren, engconin viestintävastaava
Puh.: +46 70 529 96 32
Sähköposti: sten.stromgren@engcon.se

404 - Sivua ei löytynyt

Emme löytäneet hakemaasi sivua.

On tapahtunut virhe

Yritä ladata sivu uudelleen sen selvittämiseksi, toistuuko virhe.

On tapahtunut virhe

Ei internet-yhteyttä, tarkista että verkkoyhteytesi toimii.