Vælg marked og sprog
  • Pressemeddelelse

Engcon offentliggør positivt resultat for 2019
– og øger nettoomsætningen med 13 procent

Engcon Groups nettoomsætning landede på godt 1,3 mia. SEK, en stigning på 13 procent i forhold til året før. Det er det tiende år i træk med en øget omsætning. Sidste år udmærker sig også med, etableringer på nye markeder og strategiske valg for fremtiden. Derudover er efterspørgslen efter Engcons produkter fortsat støt voksende.

Engcon Groups nettoomsætning i 2019 landede på 1.349.553.000 SEK (1.195.319.000 SEK) med et driftsresultat på 194.590.000 SEK (192.413.000 SEK), en overskudsmargen, der faldt fra 16 procent i 2018 til 14,5 procent i 2019.

– Det føles naturligvis dejligt at lukke årsregnskabet for 2019 med et positivt resultat. Allerede i efteråret begyndte vi at mærke konjunkturudsvingene, men vores etableringsstrategi på nye markeder har bidraget stærkt til en øget nettoomsætning. En god polstring til sværere tider fremover, siger Krister Blomgren, administrerende direktør i Engcon Group.

Engcon har haft en stabil vækst i mange år. Virksomheden vokser i Frankrig, USA og Holland og etablerer nye kontorer i Australien og Korea i 2020. Centralt har virksomheden fokuseret på at sikre kompetencer gennem ansættelse af nøglepersoner, så man er rustet til fremtiden og fortsat udvikling.

– Vi vil fortsat have en offensiv vækststrategi med især organisk vækst på nye markeder. Vi ser et hurtigt voksende marked for tiltrotatorer verden over, fortsætter Krister Blomgren.

Engcons strategi for de kommende år ligger fast med fokus på fortsat vækst, øget effektivitet og et klart engagement i at udvikle maskinførernes hverdag.

– Vi trådte ind i 2020 med et godt regnskabsår i ryggen. Men Covid-19 har også ramt os, og salget har varieret meget i løbet af foråret. Men vi fortsætter med at lære vores slutkunder bedre at kende, så vi fortsat kan være det foretrukne valg som leverandør af tiltrotatorer til alle maskinførere i verden.

VIDEO: https://youtu.be/uJQeh1-bNm0

Højdepunkter i 2019:

• Der investeres 90 millioner SEK i produktionsanlægget i Strömsund, Sverige
  • Kåres til et af Sweden’s Best Managed Companies første gang, prisen uddeles
  • Antallet af medarbejdere overstiger 300
  • Kåres af den svenske forretningsavis DI til Mästar-gazelle for 10 års kontinuerlig vækst
  • Lancerer Team Engcon, et internt wellness-initiativ, der skal forbedre medarbejdernes sundhed
  • Lancerer verdensomspændende kampagne, "Dig Smart. Dig Safe”, for øget sikkerhed på arbejdspladserne
  • Nettoomsætningen overstiger 1,3 mia

404 - Siden blev ikke fundet

Vi kunne ikke finde den side, du søgte efter.

Der opstod en fejl

Prøv at indlæse siden igen, for at se, om fejlen opstår igen.

Der opstod en fejl

Der kunne ikke oprettes forbindelse til internettet. Kontroller, at din netværksforbindelse fungerer.