Vælg marked og sprog
  • International English
19 mar. 2019 07.00
  • Pressemeddelelse

Engcon investerer 90 millioner i nye maskiner og tredobler produktionskapaciteten

Engcon vil over de kommende tre år investere i alt 90 mio. kroner i nye, topmoderne CNC-maskiner som følge af den store interesse fra markedet. Med de nye maskiner vil Engcon kunne producere 22.000 tiltrotatorer om året, hvilket er en tredobling sammenlignet med i dag.

Engcon fortsætter med at vokse eksplosivt, og for at imødekomme den stigende interesse fra markedet satser virksomheden stort på produktionen ved at investere i nye CNC-maskiner og lokaler. Et computerstyret og fuldt ud robotiseret produktionsanlæg vil hjælpe Engcon med at imødekomme den store efterspørgsel.

– De nye maskiner vil i første omgang blive brugt til at bearbejde de støbte rammer i vores tiltrotatorer. Vi kan se store effektivitetsforbedringer takket være denne investering, og vores tal peger på, at vi nu tredobler vores produktionskapacitet. Det vil give os yderligere fordele sammenlignet med vores konkurrenter, siger Krister Blomgren, administrerende direktør i Engcon Group.

Tidligere er en del af CNC-arbejdet blevet udført af en række leverandører på forskellige steder. De nye maskiner, som Engcon nu investerer i, vil blive styret og forvaltet af den lokale virksomhed Strömsunds Kvalitetslego, hvilket gør det lettere for Engcon at kontrollere produktionskæden.

– Det er selvfølgelig rigtig godt for os ud fra et rent produktionsmæssigt perspektiv, fordi vi får bedre styr på, hvordan vores produktion forløber. Men det er også godt for Strömsund i et større perspektiv, da vi sikrer, at vi bevarer den nødvendige ekspertise på området. Det er her, hvor vores langsigtede og primære produktion skal finde sted, og der skal vi investere i den bedste teknologi, siger Krister Blomgren.

Fabrikken blev indviet den 19. marts.

404 - Siden blev ikke fundet

Vi kunne ikke finde den side, du søgte efter.

Der opstod en fejl

Prøv at indlæse siden igen, for at se, om fejlen opstår igen.

Der opstod en fejl

Der kunne ikke oprettes forbindelse til internettet. Kontroller, at din netværksforbindelse fungerer.