Vælg marked og sprog
  • South Korea
10 maj 2012 17.16
  • Pressemeddelelse

Ny generation af tiltrotatorer fra engcon

engcon, verdens førende producent af tiltrotatorer til gravemaskiner fra 1,5 til 32 ton, har udviklet en helt ny serie tiltrotatorer. Den første model på markedet er EC226, som er tilpasset til gravemaskiner fra 18 til 26 ton og er bygget til at kunne tåle belastningerne fra de nye generationer af stadig kraftigere gravemaskiner.

Den nye generation bygger på et helt nyt princip, og i udviklingsarbejdet, som har strakt sig over ca. et år, har man frem for alt prioriteret mulighed for indbygning af moderne kommunikationsteknik samt servicevenlighed, tiltvinkel og slidstyrke .

- Generation 2 er bygget ud fra kundernes meninger og ønsker i forbindelse med den nuværende generation, siger Johan Johansson, konstruktionschef hos engcon Holding.

Johan Johansson nævner blandt andet at generation 2 er forberedt til sensorer som hører til dagens moderne maskinstyringsteknik, og at tiltrotatorerne har indstøbte smørekanaler hvor smørepunkterne er ført frem til en central, hvilket medfører at montering af centralsmøring bliver både nem og hurtig.

- 2-seriens konstruktion giver mulighed for tiltvinkler op til 45 grader. Vi har forøget bøsningsdimensionerne meget for at opnå længere levetid, og vi har flyttet hydraulikmotoren om på venstre side for at give et bedre udsyn, fortsætter Johan Johansson.

Flere modeller i 2-serien er desuden tilpasset engcons nye high-flow-drejeled, hvilket gør det muligt at garantere et flow på 150 l/min. på ekstraudtagene. Laboratorietest har vist værdier op til 180 l/min.
Desuden er en helt ny og mere letdrevet ventiltype blevet fremstillet, hvilket giver mere følsomme bevægelser og en mere brændstofbesparende effekt.

engcon meddeler at de nu leverer forserier af EC226, og i løbet af sommeren går de i gang med serieproduktion for løbende at udfase den trofaste EC20.

404 - Siden blev ikke fundet

Vi kunne ikke finde den side, du søgte efter.

Der opstod en fejl

Prøv at indlæse siden igen, for at se, om fejlen opstår igen.

Der opstod en fejl

Der kunne ikke oprettes forbindelse til internettet. Kontroller, at din netværksforbindelse fungerer.