Vælg marked
22 nov. 2018 08.00
  • Pressemeddelelse

Engcon præsenterer en ny serie risteskovle med lodret stående tremmer

Produktnyhederne er mange fra tiltrotatorproducenten Engcon. En ny serie af risteskovle til gravemaskiner på 1,5-33 tons har set dagens lys. Skovlenehar fået modelnavnet SKB.

Til forskel fra en risteskovl, hvor skovlens sider kan være hindrende i vejen, når man f.eks. skal ind under større asfaltstykker eller andet materiale, har den nye skovl en specielt udviklet form, hvor de sædvanlige sideplader er vendt ind.

Forskellige skovle til forskellige behov

Den nye risteskovl fremstilles i otte størrelser, fra 70 liter og 600 mm i bredden op til 1550 liter og 1500 mm bredde. Risteskovlen, som kan bestilles med det samme, supplerer Engcons eksisterende model, som blev lanceret i 2016.

– Risteskovlen, som vi lancerede i 2016, er konstrueret som en planérskovl med ribberne tværs hen over skovlbunden. Den nye skovl bliver lidt smallere, dybere og har ribberne i dybden. Der er to skoler på dette område, og vi kan ikke sige, at den ene udelukker den anden. Derfor tilbyder vi nu vores kunder begge typer. Forskellige løsninger til forskellige behov, helt enkelt, siger Johan Johansson, konstruktør hos Engcon.

Engcons risteskovle kræver ingen hydraulik og er velegnede til lettere sorterarbejde, hvor der f.eks. er brug for et finere materiale til genopfyldning eller anden brug. Skærstål, sideplader i bunden og tremmer er lavet af højstyrkeslidstål med op til 500 brinells hårdhed, hvilket garanterer lang levetid.

404 - Siden blev ikke fundet

Vi kunne ikke finde den side, du søgte efter.

Der opstod en fejl

Prøv at indlæse siden igen, for at se, om fejlen opstår igen.

Der opstod en fejl

Der kunne ikke oprettes forbindelse til internettet. Kontroller, at din netværksforbindelse fungerer.