Välj marknad
Artikel dummybild
14 jun 2017 08.00
  • Pressmeddelande

Engcons initiativ för ökad säkerhet prisas i England

Engcons verksamhet i England har tillsammans med den branschunika engelska utbildnings- och certifieringsorganisationen NPORS tagit fram en säkerhetsutbildning för tiltrotatorer som täcker de grundläggande delarna av tiltrotatorn, samt dess användning. Nu har utbildningen prisats av The Plantworx Innovation Award, som varje år uppmärksammar innovativa företag, produkter och tjänster som haft en stor påverkan inom byggutrustningsindustrin.

– Vi är glada att ha vunnit det här prestigefyllda priset. Som den största tillverkaren av tiltrotatorer i världen så tar vi vårt företagsansvar på stort allvar. Därför är det tillfredställande att våra ansträngningar, likt den här säkerhetsutbildningen, uppmärksammas, säger Robert Hunt, chef för Engcon i England.

Utbildningen är framtagen tillsammans med erfarna tiltrotatoranvändare. Fram till dags datum har 15 NPORS-instruktörer utbildats, testats och certifierats att hålla utbildningen över hela Storbritannien.

– Det är viktigt att komma ihåg att den här utbildningen som NPORS genomför med vår hjälp inte bara är applicerbar på användande av Engcons tiltrotatorer, utan också för tiltrotatorer från andra tillverkare, avslutar Robert Hunt.

404 - Sidan kunde inte hittas

Vi hittade inte sidan du letade efter.

Ett fel uppstod

Prova att ladda om sidan för att se om felet uppstår igen.

Ett fel uppstod

Vi kunde inte ansluta till internet, se till att du har en fungerande nätverksanslutning.