Vælg marked
10 maj 2017 08.00
  • Pressemeddelelse

Ny fabrik skal dække den stigende efterspørgsel hos Engcon

Engcon har for nylig indviet endnu en fabrik i selskabets hjemby Strömsund. Bag investeringerne i den nye fabrik ligger en stigende efterspørgsel efter Engcons produkter og et stort arbejde på at nedbringe leveringstiderne yderligere.

– Vi har haft et fantastisk salg i de seneste år, og det har givet et behov for en tilsvarende øget produktions- og leveringskapacitet, forklarer Stig Engström, Engcons grundlægger, i sin tale under indvielsen af den nye fabrik.

Stig Engström roste også medarbejderne, fordi de trods et rekordsalg har formået at overholde leveringstiderne, og med det nye anlæg vil der blive yderligere kapacitet, der kan klare den fortsatte vækst.

– Med den nye fabrik kan vi være på forkant, allerede inden kunden overhovedet har afgivet en ordre. Dermed kan vi klare endnu kortere leveringstider, især på vores såkaldte standardprodukter, som der er større volumener på, siger Anders Jonsson, monteringsansvarlig på Engcons fabrikker i Strömsund.

Nye arbejdspladser – nu og på længere sigt

Opstarten af den nye fabrik har også betydet nyansættelser, og den seneste stigning i omsætningen vil formentlig betyde yderligere behov for arbejdskraft.

– Vores vækstrate taler sig eget tydelige sprog, og vi stopper ikke her, hvad enten det drejer sig om produktionsareal eller medarbejdere, afslutter Stig Engström i sin indvielsestale.

404 - Siden blev ikke fundet

Vi kunne ikke finde den side, du søgte efter.

Der opstod en fejl

Prøv at indlæse siden igen, for at se, om fejlen opstår igen.

Der opstod en fejl

Der kunne ikke oprettes forbindelse til internettet. Kontroller, at din netværksforbindelse fungerer.